اثرگذاری تبلیغ به میزان پایبندی و تعهد مبلغ بستگی دارد

به گزارش خبرگزاری اقتصادآینده و به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان ظهر امروز در جلسه روحانیون مستقر استان اظهار کرد: نقش تبلیغی و تبیینی که رسول اکرم و پیامبران الهی برعهده داشتند امروز برعهده روحانیون است و ایفای نقش تبلیغ اقتضا می‌کند که مولفه‌ها، شاخصه‌ها و معیارهای یک مبلغ را روحانیون داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در آموزه‌های روایی اعلام شده آنچه که می‌تواند کار مبلغ را آسان می‌کند خویشتنداری، متخلق به اخلاق و ویژگی‌هایی باشد که آنها را تبلیغ و تبیین می‌کند، افزود: در حوزه فرهنگ دین و بیان معارف دین این مهم باید مورد توجه روحانیون باشد.

وی عنوان کرد: رفتار انسان‌ها منشا تبلیغ است و تاثر رفتار و منش انسان‌ها در شکل گیری ویژگی‌های تربیتی افراد به مراتب بیشتر از تاثیر سخن اوست و این هم امری تکوینی و روانشناختی به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: تعهد و پایبندی به آنچه که ما می‌خواهیم دیگران انجام دهند علیرغم دشوار بودن آن یک ضرورت است و اگر میزان تاثیرگذاری تبلیغ کاهش می‌یابد نیاز به بازنگری در وجدان کاری خودمان دارد.

حجت‌الاسلام حاتمیان گفت: هر اندازه که در نگاه کلان اجتماعی کنشگران فعالیت‌های فرهنگ دین و تبلیغی، پایبندی خود را متخلق به رفتارهای ارزشی و فضیلت‌ها کمتر بدانند جامعه هم نسبت به فعالیت‌های دینی و اجتماعی لجام گسیخته می‌شود.

وی اضافه کرد: هر چه عالمان دین خودشان متخلق تر باشند رفتارشان الگو و اسوه‌ای برای مردم خواهد بود.

در این نشست روحانیون مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را مطرح کردند و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید