کد خبر: 198165
۰
۰
نسخه چاپی

مزایای متعدد بانک ملت با فروش بلوک ۵.۷۴ درصدی ملی مس

فروش بلوک ۵.۷۴ درصدی سهام ملی مس برای بانک ملت مزایای متعددی از جمله کاهش قابل توجه اموال مازاد، خروج از شمول جرایم مالیاتی، شناسایی سود ۷۳۷ ریالی هر سهم و ... داشت .

مزایای متعدد بانک ملت با فروش بلوک ۵.۷۴ درصدی ملی مس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک ملت که با سرمایه 5 هزار میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس حاضر است، هفته گذشته از فروش بلوک 5.74 درصدی سهام شرکت ملی مس و سود ناشی از آن پس از کسر مخارج انتقال خبر داد و با توقف نماد روبرو شد.

براین اساس، مزایای فروش سهام اولین شرکت مشمول اصل 44 حاضر در بورس ( از 15 بهمن 85 ) و خروج از ترکیب سهامداری آن برای بانک ملت که در صورت تحلیل کامل و صحیح می توان انتظار چند روز رشد مثبت در قیمت بازار این سهم  را داشت، بدین شرح است:

1. شناسایی سود قابل توجه ناشی از تفاوت قیمت فروش با ارزش دفتری (386 ریال به ازای هر سهم)

2. ورود نقدینگی حدوداً 800 میلیارد تومانی به این بانک و اعطای تسهیلات این مبلغ با نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار تا انتهای سال،حداقل 80 میلیارد تومان درآمد تسهیلات محقق می کند و نمودی بارز از مولد سازی دارائی ها است.

3. در مورد بخش اقساطی معامله نیز که طبق آگهی عرضه نرخ 19 درصد اعلام شده، مبلغ حصه سال جاری قابل شناسایی درآمد بانک برای سال 98 حدود 150 میلیارد تومان است. بنابراین با لحاظ سود فروش سهام که درآمدی غیر مشاع است و سود مشاع ناشی از اعطای تسهیلات بخش نقد معامله و سود دوران تقسیط مربوط به سال جاری، فروش سهام مذکور کلا مبلغی بیش از 430 ریال به ازای هر سهم سود برای سهامداران خلق می کند.

4. کاهش قابل توجه اموال مازاد بانک و بهبود نسبت دارائی های ثابت، بانک را از شمولیت جرایم مالیاتی ماده 17 قانون رفع موانع تولید خارج می کند و بهبود نسبت کفایت سرمایه بانک ناشی از این فروش، ظرفیت جدیدی برای اعطای تسهیلات با کیفیت به صنایع بزرگ و سودآوری بیشتر برای این بانک بورسی به ارمغان خواهد آورد.

همچنین با توجه به تحقق سود 307 ریالی برای هر سهم طی شش ماهه اول و سود 430 ریالی فوق، "وبملت" تاکنون 737 ریال سود برای سهامداران شناسایی کرده که مصداق یک تیر و چند نشان است!

انتهای پیام


دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید