کد خبر: 203817
۰
۰
نسخه چاپی

۶۵ درصد مردم استان سمنان در فضاهای صنعتی فعالیت دارند

 به گزارش خبرنگار اقتصادآینده، علیرضا آشناگر ظهر چهارشنبه در دیدار با اعضای شورا و بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر (عج) استانداری سمنان بابیان اینکه برای پیشرفت، توسعه و جلوگیری از رکود در استان تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است، ابراز داشت: علی‌رغم‌ تمام فشارهایی که دشمنان به کشور وارد می‌کنند، توانستیم در این حوزه توفیق‌های خوبی را شاهد باشیم که در همین راستا کارخانه‌های بسیاری دوباره وارد مدار تولید شدند.

وی بابیان اینکه بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل رونق تولید به کارخانه‌های استان سمنان تزریق شد، افزود: این مبلغ از محل اشتغال‌زایی روستایی و مشاغل خانگی برای جلوگیری از ضربه وارد آمدن به تولید تسهیلات پرداخت‌شده است و همچنین بالغ‌بر ۶۵ درصد مردم استان در فضاهای صنعتی و تحت‌ پوشش تأمین اجتماعی مشغول به فعالیت هستند.

ترغیب به حضور در انتخابات 

استاندار سمنان بابیان اینکه از دهم تا شانزدهم آذر ثبت‌نام از کاندیداها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود، ابراز داشت: بسیج می‌بایست بکوشد تا هرکسی که می‌تواند و توانایی ارائه برنامه دارد و اقبال عموم را همراه داشته باشد بدون توجه به تفکر سیاسی ترغیب کند در امر انتخابات حضور یابد.

آشناگر بابیان اینکه یکی از گام‌های اصلی حضور و مشارکت مردم در انتخابات، حضور کاندیداها در مرحله ثبت‌نام است، تصریح کرد: همه باید کمک کنند افراد فارغ از نگاه‌های سیاسی وارد عرصه انتخابات شوند، شرایط بین‌المللی ما به‌گونه‌ای است که هرچه حضور پرشورتر و حماسی‌تر باشد می‌تواند برای ما کمک خوبی بوده و خیلی از بن‌بست‌ها با حضور مردم شکسته شود.

وی بابیان اینکه حضور مردم در حمایت و پشتیبانی از نظام همواره مطلوب بوده و این ‌مهم روحیه‌بخش برای دلدادگان نظام و مأیوس‌کننده دشمنان است، افزود: نرخ مشارکت مردم نشان‌دهنده میزان تعلق‌خاطر مردم به‌نظام است که باید کوشید این نرخ افزایش یابد.

لزوم پرهیز از اختلاف

استاندار سمنان بابیان اینکه شاید مشکلاتی برای مردم وجود داشته باشد، اما این مردم هیچ‌گاه خسته نخواهند شد، ابراز داشت: باید کمک کرد تا سختی‌ها ما را دچار مشکلات و اختلافات نکند، دشمنان هر جا گسست و اختلافی را پیدا کنند در آنجا زیست کرده و این گسست را فعال خواهند کرد لذا می‌بایست هوشیار بود.

آشناگر بابیان اینکه محور همه فعالیت‌ها باید تأکید بر اتحاد و همدلی باشد، در ادامه تصریح کرد: اختلافات منطقه‌ای، قومی، مذهبی و سیاسی از نمونه گسست‌هایی است که دشمن برای فعال کردن آن تلاش می‌کند و می‌بایست کوشید تا اختلافی ایجاد نشود.

وی بابیان اینکه در همه مقاطع برای تأمین امنیت خود به بسیج نیازمند هستیم، افزود: امروز نیز بار اصلی امنیت به دوش برادران بسیجی است مقابله با جنگ روانی و عملیات ایذایی که امروز به‌صورت هیبریدی علیه نظام توسط دشمنان طراحی‌شده، باید در دستور کار قرار داشته باشد.

آمادگی استانداری به همکاری با بسیج

استاندار سمنان بابیان اینکه باید شاخص‌های عملیاتی دشمن برای مردم تبیین‌ شود، ابراز داشت: بر این اساس از ظرفیت اندیشمندان بسیجی در هیئت‌های اندیشه‌ورز استفاده خواهد شد زیرا امروز مشکل در کشور مسئله یابی نیست و باید برای راه‌حل یابی گام برداشت و از ظرفیت اندیشمندان در این خصوص بهره برد.

آشناگر بابیان اینکه بسیجیان باید مسائل موجود را ارائه و برای آن برنامه‌ریزی لازم داشته باشند، تصریح کرد: بسیجیان می‌توانند در این زمینه با ارائه راه‌حل‌ها، یاری‌گر استانداری باشند که خوشبختانه سمنان استان کم مسئله‌ای است اما همان اندک مسئله نیز می‌بایست با همفکری همدیگر حل شود.

وی بابیان اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی نیز یکی از جاهایی که بسیج می‌تواند در رصد و حل معضلات و این آسیب‌ها کمک‌حال دولت باشد، افزود: آمادگی لازم در استانداری وجود دارد تا در این زمینه از ظرفیت بسیج استفاده کند.

۶۵ درصد مردم استان سمنان در فضاهای صنعتی فعالیت دارند

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید