کد خبر: 203872
۰
۰
نسخه چاپی

ترویج نماز با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فناوری نوین

به گزارش خبرنگار اقتصادآینده، حجت‌الاسلام محمد رضا شمس‌الدین، در جلسه ظهر چهارشنبه ستاد اقامه نماز استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه اقدامات‌ مختلفی در خصوص امر نماز در دستور کار قرار دارد که آموزش یکی از این موارد است، تأکید کرد: امروز نمی‌توان فقط از منابر به تبلیغ دین و فریضه نماز پرداخت، بلکه حوزه استارت آپی و فضای مجازی و فناوری نوین نیز یکی از روش‌های تأثیرگذار در این حوزه است.

وی در ادامه خواستار توجه به فناوری‌های نوین در زمینهٔ نماز و فرایض دینی شد و تأکید کرد: با راه‌اندازی، ‌توسعه و تقویت استارت آپ‌های نماز در دستور کار این ستاد قرار دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان ادامه داد: همان‌گونه که استارت آپ‌های اقتصادی بازدهی و سودآوری دارند، در استارت آپ‌ های مذهبی نیز افراد اهل‌فن نیاز است ورود داشته باشند چراکه سرمایه‌گذاری در حوزه دین در اندک زمان بازمی‌گردد از سوی دیگر اشتغال‌زایی نیز یکی دیگر از مزیت‌های توجه به این ‌مقوله است و فارغ‌التحصیلان این حوزه می‌توانند مشغول به فعالیت شوند.

شمس‌الدین در ادامه و بابیان اینکه کمیته‌های‌ مختلفی در سطح استان شکل‌گرفته است، تأکید کرد: هرکدام از این کمیته‌ها مسئولیت بخشی از امورات مرتبط با نماز را بر عهده‌دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به ترویج، آموزش و پشتیبانی و ... اشاره کرد.

وی به همکاری خوب نهادها و ادارات به خصوص نهادهای تأثیرگذاری چون آموزش و پرورش در زمینهٔ ترویج نماز اشاره کرد و گفت: آموزش نماز در مدارس نیز از دیگر برنامه‌هایی است که مورد توجه قرار دارد.

رئیس ستاد اقامه ‌نماز استان سمنان در خاتمه و با بیان اینکه اهم‌ موارد و ماموریت‌های ستاد اقامه نماز در خصوص امر ‌نماز و توجه به این فریضه الهی است، افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه در سطح استان رخ داده و همچنین آموزش مسائل و مبانی دینی و اعتقادی در دستور کار ستاد اقامه نماز استان قرار دارد.

ترویج نماز با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فناوری نوین

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید