کد خبر: 204023
۰
۰
نسخه چاپی

۵۰ درصد خسارت های سیل در بخش کشاورزی پرداخت شد

 ذبیح‌الله غریب در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآینده اظهار داشت: امسال با خسارت ناشی از بارندگی شدید در استان مواجه بودیم که در تمام دنیا در سنوات مختلف صورت گرفته است.

وی بیان کرد: امسال برای نخستین بار در تمامی دولت خسارت بلاعوض و اعتباراتی برای بازسازی زیر ساخت ها تعلق گرفت.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری سرمازدگی، خشکسالی، سیل، بی آبی و بیماری را خسارت هایی عنوان کرد که کشاورزان با آن مواجه هستند و دولت های مختلف براساس میزات اعتبارات به آن‌ها خسارت دادند اما تنها به بخشی از کشاورزان تسهیلات ارائه می‌شد پس از عدالت خوبی برخوردار نبود لذا در دولت تدبیر و امید تصمیم بر پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان گرفته شد.

وی بیان کرد: خسارت سیل امسال به بخش کشاورزی ۲۵۶ میلیاردتومان برآورد شده که استان بعد از استان های مازندران و گیلان بیشترین خسارت را متحمل شده است و طبق مصوبه هیئت وزیران خسارت در حوزه دام، زراعت آبی و دیم، واحدهای تولیدی، دامداری‌های روستایی و واحدهای آبزی پروری برای تولیدات و زیرساخت هاشان ارائه تسهیلات بانکی و و بلاعوض است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعداد چهار هزار و ۶۱ خسارت دیده استان در سامانه مربوطه ثبت نام کردند، گفت: این تعداد براساس خوداظهاری و بررسی سازمان جهاد کشاورزی در تمام بخش‌ها ی کشاورزی خسارت دیدند و راستی آزمایی نیز انجام شد.

وی تاکید کرد: سامانه ای که افراد در آن ثبت نام کردند به سامانه های جغرافیایی و فضایی کشور متصل بوده و مناطقی که پهنه سیل و نقاط پربارش بودند، مشخص شدند و ثبت اسناد استان هم مالکیت اراضی و مالک را تایید کرده است.

 خسارت های بالای سیل در بخش کشاورزی پنج شهرستان چهارمحال و بختیاری

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: کوهرنگ، لردگان، اردل، فارسان و کیار به ترتیب بیشترین خسارت را داشتند.

وی با اشاره به اینکه حدود چهار هزار پرونده کد مرسوله گرفتند، تصریح کرد: از این تعداد ۸۴۶  پرونده تایید و قابل پرداخت خسارت است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از مجموع حدود چهار هزار پرونده مرسوله  نیز دو هزار و ۶۰۰ مورد به تایید کار گروه استان رسیده است.

۷۸۹ پرونده از طریق سازمان جهاد کشاورزی به بانک های عامل معرفی شد

وی تاکید کرد: تاکنون ۷۸۹ پرونده از طریق سازمان جهاد کشاورزی به بانک های عامل معرفی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مصوبه برای کمک های بلاعوض ۵۲۱ میلیارد ریال است که از این میزان ۲۶۰ میلیاردریال اعتبار از محل اعتبارات بحران به سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال شده است.

بیشترین خسارت سیل فصل بهار در بخش باغات چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

وی تاکید کرد: خسارت کشاورزان در سال زراعی ۹۷-۹۸ نیز ۸۰ میلیارد تومان است که در بخش‌های دام، طیور، زراعت پرداخت شده و تنها بخشی از حوزه باغبانی باقی مانده است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: خسارت به باغات بیشترین خسارت بوده که امید است تا پایان ماه جاری بتوان تمام خسارات را پرداخت کرد.

ذبیح الله غریب تاکید کرد: در بخش سیل تاکنون ۵۰ درصد خسارت های مردمی پرداخت شده و مابقی تا دوماه آینده پرداخت خواهد شد.

۵۰ درصد خسارت های سیل در بخش کشاورزی پرداخت شد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید