کد خبر: 204030
۰
۰
نسخه چاپی

بهره برداری از ۶١ پروژه آبرسانی در کشور تا پایان سال

به گزارش خبرنگار اقتصادآینده، رضا اردکانیان پنجشنبه در سفر به استان فارس بیان کرد: ١٧٩ سد در کشور در حال ساخت است که امسال در راستای تامین آب شرب روستایی ١٠سد به بهره برداری خواهد رسید. 

وزیر نیرو  با اشاره به اینکه بیش از ١٠ هزار روستا در کشور به شبکه آبرسانی متصل شده اند اظهار کرد: برنامه ریزی بر این أساس است که تا انتهای سال ١٠ میلیون نفر ساکن روستاهای کشور به آب آشامیدنی دسترسی داشته باشند اما این آمار اکنون شش میلیون و ٨۵۶ هزار نفر است. 

وی در خصوص تنش های آبی در کشور متذکر شد: ایجاد سد در کشور در همین راستا است و سعی شده تا پایان دولت دوازدهم تنش های آبی در کشور به صفر رسیده باشد. 

اردکانیان در خصوص طرح های آبرسانی فارس نیز گفت: دو طرح در شهرستان های داراب و زرین دشت به افتتاح رسیده و خواهد رسید و بیش از ١۴٠ هزار نفر از نعمت آب بهره مند خواهند شد.

او افزود: برای این دو طرح در شهرستان های فارس افزون بر دو هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وزیر نیرو آبرسانی به روستاهای را اولویت این وزارتخانه عنوان کرد و ادامه داد: دولت دوازدهم نیز اهتمام ویژه ای بر اتصال روستاها به منابع آبی سالم و پایدار دارد تا آب آشامیدنی به صورت سالم و اساسنامه در اختیار افراد قرار گیرد. 

او با اشاره به تحریم ها خاطرنشان کرد: تحریم ها مشکلات مختلفی برای افزایش خدمت‌رسانی به روستائیان ایجاد کرد اما روند خدمت رسانی به مناطق محروم کشور همچنان ادامه دارد و در تلاش هستیم تا محرومیت رخت از کشور ببندد. 

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه یکی از راه های تامین آب سالم ایجاد تصفیه خانه است افزود: تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب در سال ۵۷ کمتر از تعداد انگشتان یک دست بود، اما اکنون تعداد تصفیه خانه های کشور به بیش از ۲۲۶ تصفیه خانه رسیده و هر هفته در اقصی نقاط کشور تصفیه خانه جدیدی ایجاد می شود.

او ادامه داد: در ابتدای دولت دوازدهم ٣٠ تصفیه خانه افتتاح شد   و با افتتاح تصفیه خانه داراب شمار تصفیه خانه های فعال در دولت دوازدهم به ١۴٩ واحد رسیده است.

وزیر نیرو در خصوص طرح یکپارچه سازی آب و فاضلاب شهری و روستایی نیز تصریح کرد: این طرح به تایید هیات وزیران رسیده است و پس از یکپارچه سازی تلاش خواهد شد تا خدمات هرچه بهتری به روستائیان ارائه شود

به گفته وی، با ایجاد این شرکت‌ها، چتر خدمات شرکت‌های آبفا گسترش می‌یابد و اجرای طرح‌های توسعه نیز شتاب بیشتری می‌گیرد.

وزیر نیرو در خصوص نقش فرهنگ‌سازی در مصرف آب نیز گفت: ارائه الگوهای مصرف یکی از روش های است که این وزارتخانه در تلاش است تا با ارائه الگوی مصرف نسبت به فرهنگ‌سازی و کاهش مصرف منابع آبی در کشور اقدام کند. 

اردکانیان حفظ منابع آبی را اصلی ترین موضوع دستگاه های اجرایی دانست و بیان کرد: موضوع حفظ منابع آبی جدا از مسائل سایسی، اقتصادی،اجتماعی و بین بخشی است و در این راستا نیز باید با برنامه ریزی در تمامی ابعاد نسب به ذخیره این منابع اقدام کرد. 

وزیر نیرو با تاکید بر مستمر بودن رشد و توسعه در کشور بیان کرد: مشکلات تحریمی ، برنامه ریزی های دشمن  و ایجاد شکاف میان مردم و مسئولین از جمله مشکلاتی است که کشور با آن مواجه بوده اما با یاری مردم و منویات مقام معظم رهبری کشور از این مشکلات نیز گذر کرده است. 

وی ادامه داد: پایداری و تاب‌آوری جامعه بیش از هرچیز وابسته به پایبندی به اخلاقیات است و هرچه جامعه اخلاقی‌تر باشد، تاب‌آورتر خواهد بود.

بهره برداری از ۶١ پروژه آبرسانی در کشور تا پایان سال

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید