کد خبر: 204148
۰
۰
نسخه چاپی

فارس جزو ٣ استان برتر کشور در تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی است

به گزارش خبرنگار اقتصادآینده، سهراب مختاری جمعه در آیین افتتاح نمایشگاه کارآفرینان استان بیان کرد: مبحث اشتغال تنها مربوط به یک بخش و دستگاه نیست بلکه دستگاه های مختلفی در این حوزه دست اندرکار هستند. 

وی در خصوص آموزش کارآفرینان نیز اظهار کرد: برنامه ریزی ها در راستای سه بخش است  و بخش اول برای افرادی است که  هنوز شغل را آغاز نکرده اند. 

 مختاری افزود: در این راستا پیشتر تنها  چهار دفتر مشاوره اشتغال در استان فارس فعالیت می کرد و اکنون این دفاتر به ١٧ دفتر رسیده و امید است تا چهار ماه آینده تمامی شهرستان های فارس دارای یک دفترمشاوره و کارآفرینی باشند. 

او در خصوص وظایف این دفاتر خاطرنشان کرد:هدایت و راهبری ایجاد و توسعه اشتغال توسط  دفاتر مشاوره و کارآفرینی انجام می شود .

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص حمایت از کارآفرینان نیز بیان کرد: حمایت از کارآفرینان در بخش های مختلفی صورت میگیرد در ابتدا آموزش است و پس از آن شروع کسب و کار است که کارگروه حمایت از سرمایه گذاری فعالیت های حمایتی را انجام می دهد

او افزود: کمیسیون کار و کارگری و رفع موانع تولید نیز حوزه سومی است که در آن  نسبت به حمایت از سرمایه گذاران فعالیت می شود. 

وی جامعه کارآفرینی استان را برشمرد و ادامه داد: بیش از ٧٠ هزار نفر کارآفرین ، خود اشتغال یا دارای کارگاه در فارس فعال هستند و کانون های مختلفی در راستای شناسایی افراد کارآفرین تلاش می کنند. 

او در خصوص جایگاه فارس در حوزه کارآفرینی نیز متذکر شد: فارس در حوزه ایجاد کسب و کار پیشتر جایگاه ٣٠ کشور بود اما اکنون جایگاه پنجم در کشور است و در میان کلان شهر های مشابه استان فارس جایگاه نسبتا خوبی دارد.

فارس جزو ٣ استان برتر کشور در تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی است

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید