کد خبر: 204233
۰
۰
نسخه چاپی

چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی خراسان جنوبی برپا می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادآینده، حسن رمضانی صبح شنبه در نشست خبری برگزاری چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در خراسان جنوبی اظهارکرد: این نمایشگاه در استان تثبیت شده و جایگاه خوبی در سطح کشور پیدا کرده است.

 وی با بیان اینکه در سنوات گذشته سازمان میراث فرهنگی تنها مجوز نمایشگاه استانی و بعد از آن منطقه ای را به استان ارائه می کرد، گفت: اما در سه سال گذشته با تلاش های انجام شده در تقویم سازمان صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی جایگاه خوبی پیدا کرده است.

به گفته وی از مجموع ۳۱ استان کشور ۱۴ استان مجوز برگزاری نمایشگاه سراسری را دارند که خراسان جنوبی یکی از این استانها است.

وی با اشاره به موفقیت استان در معرفی حوزه صنایع دستی و استقبال مردمی و فروش مناسب در این نمایشگاه عنوان کرد: این مهم موجب شده که برگزاری این نمایشگاه در استان تثبیت شود.

رمضانی افزود: امروز صنایع دستی و تولیدات آن در نزد مردم جایگاه خوبی دارد و فروش های نمایشگاهی با استقبال خوبی مواجه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: امسال چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی را همزمان با ۱۳ آذر ماه در محل نمایشگاه بین المللی برگزار خواهیم کرد.

وی از برپایی ۲۰۴ غرفه در چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۱۳۸ غرفه متعلق به صنعتگران و هنرمندان استانی است.

به گفته وی از مجموع غرفه های استانی بیش از ۴۰ غرفه تولیدکنندگان شهرستان بیرجند هستند و ۴۳ غرفه نیز دستگاه های اجرایی فعال در حوزه صنایع دستی از جمله کمیته امداد، جهادکشاورزی، امورعشایری، سازمان زندان ها، صنعت، معدن و تجارت، دانشکده سپیده کاشانی و .... اعلام آمادگی برای حضور داشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه صنایع دستی استان در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است، افزود: ۶۵ غرفه نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان نیز اختصاص به هنرمندان سایر استان ها است.

 رمضانی بیان داشت: هنرمندان استان اصفهان و یزد به صورت ورکشاپ در این نمایشگاه حضور دارند.

 وی با بیان اینکه کمیته امداد استان به تنهایی با ۳۰ غرفه در این نمایشگاه حضوری فعال خواهد داشت، افزود: این کمکی به اقتصاد خانوارها تحت حمایت این نهاد است و توانمند سازی خانوارهای تحت حمایت است.

 وی از رشد۱۰۰ درصدی غرفه ها در جهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان خبر داد و ادامه داد:سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد ریال فروش در این نمایشگاه داشته ایم که امیدورایم علی رغم مشکلات اقتصادی مردم امسال نیز شاهد افزایش فروش باشیم.

به گفته وی این نمایشگاه ۱۳ لغایت ۱۸ آذر ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ برای بازدید علاقمندان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بیرجند دایر است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید