کد خبر: 204243
۰
۰
نسخه چاپی

طرح ملی قبض سبز نقش مهمی در ارتقای خدمات رسانی به مشترکین دارد

به گزارش خبرگزاری اقتصادآینده و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان اظهار داشت: جلوگیری از اتلاف منابع و کمک به حفظ محیط زیست یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح بود که همزمان با اقتصادآینده ماه سال جاری در راستای تحول دیجیتال در این شرکت همگام با سراسر کشور در راستای ارتقا خدمات دهی و حفظ محیط زیست در حوزه خدمات مشترکین اجرایی شد.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای حذف قبض کاغذی برق، افزود: سهولت مشاهده سریع و پرداخت آسان قبض برق، امکان ارتباط دو سویه با مشترک از طریق پیامک، امکان ایجاد و توسعه سایر خدمات غیر حضوری مبتنی بر تلفن هوشمند و همچنین در دسترس بودن دائمی سوابق برق مصرفی و سوابق پرداخت برای مشترک، از دستاوردهای حذف قبض کاغذی برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: با اجرایی شدن طرح ملی قبض سبز بسیاری از مشکلات گذشته قبوض کاغذی از بین رفته است، برای مثال درگذشته با وجود قبوض کاغذی برخی مشترکان بنا به دلایلی در صورت عدم دریافت قبض برق، به اجبار باید جهت چاپ مجدد و پیگیری قبض خود با مراجعه حضوری به شرکت توزیع برق علاوه بر اتلاف وقت خود هزینه ای توسط خود مشترک و شرکت توزیع برای این کار پرداخت می شد در حالی که با الکترونیکی کردن دریافت، مشاهده و پرداخت صورتحساب، دیگر شاهد چنین مشکلاتی و موارد متعدد مشابه آن نخواهیم بود.

لهونیان در ادامه به تشریح هر یک از روش های پرداخت صورتحساب برق مصرفی اشاره کرد و یادآور شد: استفاده از لینک پیامک در صورتحساب ارسالی به مشترک، اولین راه پرداخت صورتحساب در روش تلفن همراه متصل به اینترنت است که این لینک، مشترک را به درگاه بانکی ارجاع می دهد و از این طریق مشترک به راحتی می تواند صورتحساب خود را  پرداخت کند.

وی بیان کرد: استفاده از اپلیکیشن های پرداخت موجود در گوشی های هوشمند راه دیگر پرداخت با تلفن همراه است که برای این منظور اپلیکیشن های مختلفی مانند اپلیکیشن های خدمات غیر حضوری برق ایران، اپلیکیشن خدمات غیر حضوری برق استان کردستان و دیگر اپلیکیشن ها، هر مشترک با ثبت شناسه قبض خود می تواند صورتحساب خود را به راحتی پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در ادامه با اشاره به مراجعه به وب سایتwww.sappa.ir، گفت: با مراجعه به این وب سایت هر یک از مشترکین برق استان می توانند مشاهده، کنترل و سپس صورتحساب خود را نیز پرداخت کنند.

لهونیان در ادامه برای آن دسته از مشترکینی که تلفن همراه هوشمند ندارند و به همین دلیل نمی توانند به اینترنت وصل شوند، اظهار داشت: این دسته از مشترکین می توانند براحتی با شماره گیری کد دستوری *۷۳۳*۱۵۲۱# یا *۷۴۱*۱۵۲۱# از طریق موبایل خود فقط با در دست داشتن شناسه قبض، نسبت به پرداخت صورتحساب خود اقدام کنند.

وی افزود: افرادی که نمی توانند از شیوه های پرداخت عنوان شده از طریق تلفن های همراه استفاده کنند، می توانند با مراجعه به دستگاه های عابر بانک  (ATM) و یا با استفاده از دستگاه های  (POS)  و با ثبت شناسه قبض که از طریق پیامک برای آن ها ارسال شده است، نسبت به پرداخت اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: با وجود همه روش های الکترونیکی پرداخت قبوض که مشترکین می توانند در کمترین زمان و بدون نیاز به مراجعه حضوری قبوض خود پرداخت کنند، این شرکت با پیش بینی برخی از مشکلاتی که ممکن است برای افراد سالمند و فاقد سواد ابتدایی یا رایانه ای در این مسیر پیش آید، تدابیری اندیشیده که این افراد می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر ICT روستایی فقط با اعلام شناسه قبض خود به کارگزار و متصدیان این دفاتر، جهت پرداخت قبض خود اقدام کنند.

طرح ملی قبض سبز نقش مهمی در ارتقای خدمات رسانی به مشترکین دارد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید