کد خبر: 204295
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم ثبت نام دامداران و مرغداران در سامانه بازرگاه

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: پلاک کوبی و هویت دار کردن دامها در راستای تطبیق آمار و ارقام بوده و تکلیف قانونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اقتصاد آینده ، مهندس اکبر فتحی در جلسه شورای مدیران که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به این که 3 میلیون و 500 هزار راس دام سبک و 500 هزار راس دام سنگین در استان وجود دارد، هویت دار کردن دامها و پلاک کوبی بهترین روش برای تطبیق آمار و ارائه خدمات در این زمینه می باشد.

  • تاکید کرد: تطبیق آمار و ارقام سامانه پهنه بندی اراضی زراعی و سایر سامانه ها نسبت به آمار و سنوات گذشته و رسیدن به آمار مورد نظر و دقیق و ارائه تمامی خدمات مشروط به پلاک کوبی و هویت دار کردن دامها، یک ضرورت است.

مهندس فتحی با اشاره به این که هویت دار کردن دامها تاثیر بسزایی در دستیابی به آمار واقعی جهت برنامه ریزی و خدمات اولویت دار به دامداران ایفاء می کند، ادامه داد: مدیریت عالی وزارتخانه، مدیران ارشد استان و نهادهای نظارتی اهتمام ویژه ای نسبت به پلاک کوبی و هویت دار کردن دامها دارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص پروژه های آبیاری تحت فشار، گفت: طرحهای در دست اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار باید در اسرع وقت با پیگیری های مکرر از پیمانکاران و ارائه بازه زمانی به پروژه های اجرا شده تبدیل شوند.

وی اظهار کرد: توسعه مجتمع های گلخانه ای جزو اولویت های اساسی سازمان جهادکشاورزی استان قرار دارد و برخی از شهرستانها ضمن تعامل با سرمایه گذاران اقدامات مطلوبی را در این راستا انجام داده اند.

مهندس فتحی با تاکید بر ادامه روند رفع تداخلات پلاکات ثبتی در مدیریت امور اراضی استان، گفت: یکپارچه سازی اراضی زراعی از اولویت های همیشگی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی است و به هیچ وجه از اولویت کاری ما حذف نخواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد: اگر می خواهیم از زمین های کشاورزی به صورت بهینه بهره برداری نمائیم و بهره وری در این اراضی ارتقاء یابد، باید یکپارچه سازی اراضی از اولویت خاصی برخوردار باشد.

وی عنوان نمود: چهاردهم آذرماه به عنوان روز بسیج همگانی برای نهال کاری تعیین شده است، سازمان جهادکشاورزی استان در این روز با حضور استاندار، امام جمعه کلانشهر تبریز و مسئولین استانی اقدام به نهال کاری در 15 هکتار در اراضی پایگاه هوایی تبریز و 800 هکتار در سطح استان خواهد نمود.

مهندس فتحی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران و روسای اداره سازمان، گفت: ایجاد و حفظ سلامت اداری از وظایف اصلی مدیران و روسای اداره است، لازم است مدیران در نظارت و کنترل عملکرد تک تک نیروهای زیردست خود منتظر ورود مدیریت حراست و یا مدیریت ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان نباشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تعامل و همکاری با فرمانداری ها، عدم استفاده از امکانات دولتی در راستای تبلیغ یا تخریب کاندیداها جزو موارد قانونی بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

مهندس فتحی در بخش پایانی سخنان خود با خاطرنشان ساختن این موضوع که ساخت 2000 واحد اماکن دامی در مناطق زلزله زده شهرستانهای میانه و سراب در دست اجرا می باشد که لازم است همکاریهای همه جانبه در تحویل به موقع آنها به دامداران توسط کلیه واحدهای سازمانی به عمل آید در خصوص سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی گفت: بایستی دامداران و مرغداران را ترغیب و هدایت کنیم تا در این سامانه ثبت نام نمایند زیرا منبعد تامین نهاده های مورد نیاز فقط از طریق سامانه مذکور خواهد بود.

لزوم ثبت نام دامداران و مرغداران در سامانه بازرگاه

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید