قم ظرفیت بالایی برای بومی‌سازی محصولات وارداتی دارد

قم ظرفیت بالایی برای بومی‌سازی محصولات وارداتی دارد
 

محمود سیجانی  بیان کرد: قم در تولید بسیاری از محصولات موردنیاز کشور به‌ویژه در بخش لوازم‌خانگی و قطعه‌سازی دارای واحدهای صنعتی قوی و صاحب‌نام است و می‌تواند بخش قابل‌توجهی از نیاز کشور را پاسخ دهد.

وی افزود: طی سال‌های اخیر، موضوع مهم پیوستگی زنجیره تولید در صنعت قم جدی گرفته‌شده و به همین دلیل هم‌اکنون بسیاری از صنایع فعال استان در زمینه تهیه مواد اولیه تا تولید محصول نهایی به واردات متکی نیست.

وی ادامه داد: همچنین زیرساخت‌های لازم برای حضور صنایع پیشرفته در شهرک‌های صنعتی قم مهیاست و این استان برای استقبال از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای تولید محصولات موردنیاز کشور، آمادگی کامل دارد.

سیجانی گفت:‌ بومی‌سازی محصولات وارداتی علاوه بر جلوگیری از خروج ارز در شرایط تحریم، عامل مهمی در رونق  تولید ملی است و در همین راستا، سازمان صمت قم بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با ارائه برخی تسهیلات و بسته‌های تشویقی از فعالان این حوزه حمایت‌ می‌کند.

وی بیان کرد:‌ قم به دلیل قرار گرفتن در قلب ایران و نزدیکی به مهم‌ترین بازارهای مصرف کشور،‌ از موقعیت ممتازی برای جذب صنعتگران برخوردار است و راهبرد سازمان صمت استقرار صنایع پیشرفته در این استان برای تولید محصولات موردنیاز مردم است.

وی ادامه داد:‌ یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های قم برای موفقیت در نهضت داخلی سازی محصولات و رونق تولید،‌ برخورداری از نیروی انسانی ماهر و کارشناس در عرصه‌های مختلف صنعت است که می‌توانند جدیدترین یافته‌های علمی را در واحدهای صنعتی پیاده‌سازی کنند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید