کد خبر: 208271
۰
۰
نسخه چاپی

ترخیص و حمل فوری اقلام بهداشتی و پزشکی از گمرک

مدیرکل مرکز واردات گمرک از ترخیص و حمل فوری اقلام بهداشتی و پزشکی از گمرکات کشور خبر داد.

ترخیص و حمل فوری اقلام بهداشتی و پزشکی از گمرک

 علی وکیلی مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک از تدابیر و تمهیدات برای ترخیص و حمل فوری اقلام بهداشتی و پزشکی خبرداد.

در این نامه که به گمرکات اجرایی ابلاغ شده، آمده است: با توجه به شرایط کنونی و تاکید بر هماهنگی و همکاری کلیه دستگاه ها و ارگان ها در پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا و لزوم اتخاذ تدابیر و تمهیدات در خصوص ترخیص و حمل فوری اقلام بهداشتی و پزشکی مرتبط با این حوزه، مراتب به شرح زیر جهت اجرا ابلاغ می گردد.

١- کلیه گمرکات اجرایی مکلف به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص فوری اظهارنامه های در جریان شامل ملزومات مورد نیاز وارده جهت مقابله با ویروس کرونا از جمله کیت های تشخیصی، انواع ماسک تنفسی، دستکش ، الکل اتیلیک و ... بوده و ارائه تسهیلات و تسریع در خروج کالا نیز تاکید می گردد.

۲- کلیه گمرکات اجرایی مکلف به پیگیری خروج کالاهای مورد اشاره در بند ۱ که تشریفات آنها به پایان رسیده و بنا به عللی هنوز از گمرکات ترخیص نشده اند می باشند.

۳- آمار و اطلاعات کالاهای مورد اشاره در بند ۱ از مراجع تحویل گیرنده کالا ( انبارهای عمومی و سازمان مناطق آزاد و ویژه و ...) پیگیری و در صورت عدم اظهار کالا مراتب را به قید فوریت به منظور پیگیری از مراجع ذیصلاح به این دفتر ارسال نمایند.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید