کد خبر: 208276
۰
۰
نسخه چاپی

تعطیلی کارگاه‌های فرش‌بافی در پی شیوع ویروس کرونا/ رکود شدید حاکم بر بازار فرش

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی کارگاه‌های فرش‌بافی شده است، گفت: اقتصاد فرش در پی شیوع این ویروس در کشور به شدت دچار رکود شده است.

تعطیلی کارگاه‌های فرش‌بافی در پی شیوع ویروس کرونا/ رکود شدید حاکم بر بازار فرش

فرحناز رافع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد فرش کشور؛ گفت: شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی کارگاه‌های متمرکز و غیر‌متمرکز فرش‌بافی شده و فعالیت اقتصادی این بخش به طور کامل تعطیل شده است. 

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه شاغلان و  بافندگان فرش  فاقد حقوق ماهیانه هستند و به ازای کارکردشان در آخر هر ماه حقوق دریافت می‌کنند، بیان داشت: تعطیلی کارگاه‌های فرشبافی باعث شده تا بافندگان فرش در ماه جاری درآمدی نداشته باشند، ضمن اینکه معلوم نیست که این شرایط تا چه زمانی ادامه یابد. 

وی با اشاره به اینکه بازار فرش به شدت در روزهای اخیر دچار رکود شده است، گفت: به گفته کسبه و  فروشندگان فرش، بازار هیچ‌گاه در ایام پایانی سال (شب عید)  سابقه چنین رکود را نداشته است. 

ارفع با اشاره به تعهدات مالی فروشندگان و کسبه اظهار داشت: در این شرایط این افراد توان عمل به تعهدات مالی خود را ندارند و قطعا با مشکلات مالی زیادی روبرو خواهند شد. 

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه اقتصاد و کار در حوزه فرش با شیوع ویروس کرونا در کشور دچار رکود اساسی شده است، بیان داشت: آثار ناشی از ویروس کرونا بیشترین ضربه خود را در این بخش به قالیبافان وارد کرده است. 

وی با بیان اینکه بافندگان فرش دستباف با درآمد حاصل از کار خود در پایان هر ماه حق بیمه تامین اجتماعی را پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: در این شرایط و عدم فعالیت کارگاه‌های فرشبافی این افراد حتی قادر به پرداخت حق بیمه خود هم نیستند. 

ارفع بیان داشت: اکثرا شاغلان در حوزه فرشبافی زنان سرپرست خانوار هستند که در این شرایط دچار آسیب و لطمات مالی فراوانی می‌شوند. 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید