رئيس پليس فتای استان اصفهان:

هشدار پليس فتا در خصوص سايت ها و اپليکيشن هاي جعلي تست کرونا

رئيس پليس فتای استان با تاکيد بر اينکه تنها سايت‌ها و اپليکيشن‌هايي که از سوي وزارت بهداشت تأييديه داشته باشد، قابل اطمينان است، گفت:‌ شهروندان بايد توجه داشته باشند که براي تست کرونا در فضاي مجازي هيچ نيازي به پرداخت پول حتي به ميزان اندک وجود ندارد.

هشدار پليس فتا در خصوص سايت ها و اپليکيشن هاي جعلي تست کرونا

به گزارش خبرنگار اقتصاد آینده از اصفهان سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي در تشریح این خبر اعلام کرد: به دنبال نگراني شهروندان از شيوع ويروس کرونا در کشور، برخي از شهروندان به دنبال راهکارهايي هستند تا بدون نياز به مراجعه به مراکز درماني از وضعيت سلامتي خود مطلع شوند در اين ميان نيز برخي از سايت‌ها و اپليکيشن‌ها براي تشخيص اوليه اين بيماري ايجاد شده که بيشتر با هدف کاهش وسواس و موج نگراني بي‌مورد از ابتلا به کرونا فعاليت مي‌کند.

وي عنوان داشت: در اين ميان ممکن است برخي از افراد سودجو نيز بخواهند از طريق طراحي سايت‌ها و اپليکيشن‌هاي اين چنيني اقدام به کلاهبرداري از شهروندان يا سوءاستفاده از اطلاعات شخصي آنان کنند که در همين راستا لازم است يکسري نکات و مسائل ايمني از سوي شهروندان مورد توجه قرار گيرد.

اين مقام انتظامي با تاکيد بر اينکه تنها سايت‌ها و اپليکيشن‌هايي که از سوي وزارت بهداشت تأييديه داشته باشد، قابل اطمينان است، خاطرنشان کرد:‌ شهروندان بايد توجه داشته باشند که براي تست کرونا در فضاي مجازي هيچ نيازي به پرداخت پول حتي به ميزان اندک وجود ندارد و چنين سايت‌ها و نرم‌افزارهايي حتما با هدف سوءاستفاده ايجاد شده است، لذا نبايد به آن اعتماد کنند.

سرهنگ مرتضوي به شهروندان توصيه کرد: خبرهاي مربوط به کروناويروس را از مراجع معتبر دريافت کنند، همچنين هنگام دريافت نرم‌افزارها توجه داشته باشند که به هيچ عنوان به فايل‌هاي ناشناس در کانال‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي مراجعه نکنند؛ چرا که ممکن است فايل مذکور بدافزار بوده و به تلفن همراه آسيب بزند.

رئیس پلیس فتای اصفهان تاکید کرد: همچنين اين احتمال وجود دارد که برخي از اين نرم‌افزارها قصد سوءاستفاده از اطلاعات شخصي کاربران را داشته باشند، از اين رو شهروندان به هيچ عنوان نبايد اطلاعات شخصي و خصوصي خود را در اين فضا بارگذاري کنند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید