کد خبر: 208799
۰
۰
نسخه چاپی

نوروز ۹۹ در قاب رنگی صدا و سیمای گلستان

به گزارش خبرنگار اقتصادآینده، محمد منتظر حجت بعدازظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های نوروزی این مرکز  اظهارکرد: همزمان با آغاز فصل بهار و نو شدن طبیعت، معاونت های صدا و سیمای استان با ویژه برنامه‌های گوناگونی به استقبال بهار ۹۹ می‌روند.

وی با اشاره به اینکه شبکه استانی سیما برای تحویل سال نو ویژه برنامه‌ای با عنوان «لحظه آغاز» را تدارک دیده است، بیان کرد: این ویژه برنامه از ساعت ۶:۰۰ صبح به مدت ۱۸۰ دقیقه روز اول فروردین تا دقایقی پس از لحظه تحویل سال با بینندگان همراه خواهد بود و تلاش شده است تا با بخش های متنوعی از جمله گزارش عیدانه، بیان آداب و رسوم و سنن نوروزی مردم استان، معرفی اماکن مذهبی و گردشگری، اجرای زنده موسیقی‌های سنتی و پاپ، نمایش طنز و ده‌ها بخش متنوع همراه بینندگان باشد.

منتظر حجت در ادامه گفت: همچنین ویژه برنامه ایام عید نوروز شبکه استانی سیما با برنامه هایی هم چون «بهار گلستان» به تهیه کنندگی و کارگردانی علیرضا کلانتری در ۱۴ قسمت ۷۵ دقیقه ای همراه با بخش هایی از جمله مسابقه طنز و سرگرمی زنده تلفنی و پیامکی، گفتگو با ریش سفیدان در خصوص آداب و سنن قدیمی عید نوروز، دعوت از افراد خلاق، جاذبه های دیدنی استان، پخش موسیقی زنده، دعوت از هنرمندان و اقوام مختلف استان، معرفی آداب و رسوم و آئین نوروزی اقوام مختلف استان، حضور کارشناسان گردشگری، برای مردم و مسافران نوروزی تهیه و پخش می شود.

وی همچنین از تدارک برنامه‌های ویژه برای رده سنی کودک خبر داد و افزود: ویژه برنامه «ی آسمون ستاره» عنوان این برنامه است که با آیتم‌های شاد و متنوع به تهیه کنندگی و کارگردانی حمیدرضا دنکوب در ۶ قسمت از شبکه گلستان برای کودکان در این ایام پخش می شود.

منتظر حجت با بیان اینکه معاونت سیما همچنین برنامه‌های متعددی را در قالب‌های مختلف همچون، مستند، داستانی، تفریحی و سرگرمی و غیره برای ایام نوروز تدارک دیده و تولید کرده است، اضافه کرد: از آن جمله می توان به «بهار روستا»، «مستند کوله گرد» و غیره اشاره کرد.

مدیر کل صدا و سیمای گلستان از برنامه های معاونت صدا ی فارسی و ترکمنی در این ایام گفت: رادیو گلستان هم با ویژه برنامه سال تحویل با نام «ترجه(شکوفه)» در روز اول فروردین به تهیه کنندگی عباس رسول آبادی به صورت زنده از ساعت ۶:۰۰ تا زمان سال تحویل به صورت ویژه در محیطی کاملا شاد و مفرح با ساختار ترکیبی نمایشی طنز، با رویکردی جدید و با حضور یک خانواده بر سر سفره رادیو که اعضای این خانواده از هم شناختی ندارند و اعضای این خانواده هم از خانه سالمندان و هم از کودکان بی سرپرست می باشند و لحظات زیبای تحویل سال ۹۹ با بیان خاطرات خوش گذشته و تحویل سال های گذشته در کنار خانواده شان برای شنوندگان عزیز صحبت می کنند.

منتظر حجت از برنامه های ایام نوروز این معاونت از جمله «گلستان بهاری» برنامه صبحگاهی و «بهار در گلستان» برنامه عصرگاهی نام برد و افزود: گلستان بهاری عنوان برنامه ی صبحگاهی رادیو گلستان می باشد که بصورت زنده در ایام نوروز هر روز صبح در ایام نوروز از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲:۳۰ از ۲۸ اسفند تا ۱۶ فروردین تقدیم مردم خواهد شد.

وی توضیح داد که بهار در گلستان عنوان برنامه ای است که به صورت زنده عصرها در ایام نوروز از ساعت ۱۸:۰۰ الی ۲۱:۰۰ شنوندگان همیشه همراه رادیو را همراهی می کند.

منتظر حجت از دیگر برنامه های رادیو گلستان به برنامه «گلستان ایرانی کوچک» اشاره کرد و افزود: این ویژه برنامه در قالب مستند گزارشی است به تهیه کنندگی عباس رسول آبادی از ۲۸ اسفند ساعت ۱۶:۲۰ تا ۱۶:۳۰ به مدت ۱۷ روز با هدف بیان ویژگی های گردشگری و تاریخی استان و «نوروز در روستا» با توجه به رسم و رسوم اقوام استان گلستان به ویژه روستا نشینان استان از ۲۸ اسفند از ساعت ۱۷:۳۰تا ۱۸:۰۰ به مدت ۱۷ به تهیه کنندگی عباس رسول آبادی روز روی آنتن می رود.

وی افزود: همچنین مسابقه ویژه برنامه نوروزی چکه بروش (دست زدن) به تهیه کنندگی و گزارشگری مرضیه اسدی در دو گروه دو نفری در قالب بازی های بومی محلی، استان شناسی و... روزهای زوج ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی آنتن می رود.

منتظر حجت گفت: معاونت فضای مجازی مرکز همراه با دیگر معاونت ها هم در خصوص نوروز به بارگزاری برنامه های مختلفی اهم از ۱۵ انیمیشن طنز با نام آقای فلان، ۶ دوربین مخفی، گلستان شناسی، ۲۰ پوستر، ۴۰ عکس نوشت، ۱۲ موشن گرافیک، ۴۰کلیپ ویدیویی، ۱۵ پادکست، صفحه ویژه نوروز در وب سایت مرکز و برگزاری پویش و غیره از واحدهای صدا، سیما و خبر را در این ایام بارگذاری خواهد کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید