کد خبر: 209016
۰
۰
نسخه چاپی

برخورد قضایی در انتظار هنجارشکنان چهارشنبه سوری

به گزارش خبرگزاری اقتصادآینده، علی صالحی اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و ابتلای تعدادی از هموطنان به این بیماری، در شرایط حساسی به سر می بریم و بر اساس توصیه مؤکد پزشکان و کارشناسان تنها راه پیشگیری از شیوع این ویروس قطع زنجیره انسانی و خودداری از حضور در اجتماعات به ویژه مناطق شلوغ و پرتردد است و به همین خاطر پرهیز از برگزاری تجمعات غیرضروری به بهانه چهارشنبه آخر سال، می‌تواند یکی از راه‌های مؤثر در جلوگیری از گسترش و شیوع ویروس کرونا باشد.

صالحی تأکید کرد: در همین راستا با هماهنگی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های مختلف قضائی استان هرمزگان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، برپایی هرگونه تجمع غیرضروری به بهانه برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال در نقاط پرتردد سطح شهر ممنوع است و به شهروندان و خصوصاً خانواده‌های محترم توصیه می‌شود از حضور خود و فرزندانشان در چنین اجتماعاتی جداً خودداری کنند تا از ابتلاء افراد بیشتر به این ویروس جلوگیری شود.

رئیس شورای قضائی هرمزگان همچنین تأکید کرد: با افرادی که بخواهند بدون توجه به هشدارها، امنیت روانی جامعه و سلامت و بهداشت عمومی را با قانون شکنی خدشه دار کنند برخورد قضائی و بازدارنده خواهد شد.

این مقام قضائی در ادامه یادآور شد: نگهداری، حمل و خرید و فروش مواد محترقه نیز به موجب ماده ۱۲ قانون مجازات مرتکبین قاچاق اسلحه و مهمات جرم است.

وی درخصوص برخورد قضائی با مجرمین چهارشنبه‌سوری، بیان داشت: استفاده از مواد محترقه اگر منتهی به آسیب بدنی شود علاوه بر مجازات حبس، موجب محکومیت به پرداخت دیه به مصدومین نیز خواهد شد.

صالحی همچنین در ادامه افزود: با اتخاذ تدابیر لازم، ضابطین قضائی به منظور شناسایی افرادی که از این موقعیت جهت تهدید سلامت و بهداشت جامعه، تخریب اموال عمومی و برهم زدن امنیت شهروندان سوء‌استفاده می‌کنند، اقدام خواهند کرد.

وی تصریح کرد: تمامی مسؤولین و ارگان‌های مربوطه برنامه‌ریزی لازم را برای پیشگیری از وقوع حوادث ناخوشایند چهارشنبه آخر سال به‌عمل آورده‌اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان ابراز امیدواری کرد: شهروندان با توجه به نکات و تذکرات بهداشتی و همچنین پرهیز از تجمعات غیرضروری و اقدامات نابهنجار و مخاطره‌آمیز، پایان سال خوبی را برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید