کد خبر: 209179
۰
۰
نسخه چاپی

طارم و زنجان بیشترین تعداد بیماران مبتلا به کرونا را دارند

به گزارش خبرنگار اقتصادآینده، پرویز قزلباش شامگاه چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، طی بیست و چهار ساعت گذشته شاهد مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش ۲۰ از هم‌استانی‌ها به ویروس کرونا بودیم، افزود: با شناسایی این تعداد نفرات جدید، در مجموع و تا به امروز ۲۶۱ نفر در استان زنجان به صورت قطعی مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و ۱۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه در کل دنیا تلاش‌های زیادی برای یافتن داروی قطعی ویروس کرونا انجام شده اما تا به امروز هیچ‌یک از این نتایج بعد از آرمایش ۱۲۰ تا ۱۵۰ نوع دارو کارساز و نتیجه‌بخش نبوده است، تصریح کرد: آنچه که امروز بیش از همه حائز اهمیت است، این است که بتوانیم خطرات ناشی از شیوع این ویروس در جامعه را به مردم انتقال دهیم، به گونه‌ای که مردم نیز این مهم را بپذیرند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با یادآوری اینکه برخی از مردم هنوز این هشدارها را جدی نگرفته‌اند که این موضوع نیز در علم جامعه‌شناسی به اثبات رسیده است، ادامه داد: این علم به ما می‌گوید که همیشه درصدی از مردم کارهایی را که باید انجام دهند را انجام نمی‌دهند و امروز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ما در زمینه مقابله با ویروس کرونا نیز همین موضوع است.

قزلباش با اشاره به اینکه در آستانه تحویل سال نو قرار داریم و همین مسئله در صورت رعایت نکردن مردم به واسطه انجام دید و بازدیدها می‌تواند این نگرانی‌ها را دوچندان کند، اظهار کرد: انتظار ما از هم‌استانی‌ها در چنین شرایطی این است که با خطر شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم، دید و بازدیدهای نوروزی خود را به صورت مجازی و تلفنی انجام دهند.

وی ادامه داد: پایش ها نشان می دهد بیشترین نسبت بیمار در شهرستان های طارم، زنجان و ماهنشان وجود دارد که این مساله در طارم و افزایش آمارها به دلیل نزدیکی و تعاملات با استان گیلان بوده است و در همه جا باید مراقبت های لازم را انجام داد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به همراهی مردم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا نیاز داریم و هیچ اشکالی ندارد که هم‌وطنان‌مان برای سلامتی خودشان یک سال عید نوروز را به گونه دیگری سپری کنند، بیان کرد: فراموش نکنیم که ویروس کرونا با لمس کردن و قطرات بزاق منتشر می‌شود، بنابراین بهترین راهکار این است که در خانه بمانیم.

قزلباش گفت: با توجه به وضعیت فعلی و توجه نکردن کافی شهروندان زنجانی به نکات و توصیه های متخصصان امر، بیشترین اوج بیماری و شمار بستری ها طی هفته های دوم و سوم فروردین سال ۹۹ رخ خواهد داد که تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه این احتمال را پیش‌بینی می‌کنیم که ۲۰ درصد از کادر درمانی به دلیل اینکه در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، در خطر ابتلا به این ویروس باشند، افزود: آلوده شدن به ویروس و خستگی بیش از حد کادر درمانی باعث می‌شود تا راهکارهای دیگری را برای ادامه این روند از جمله آموزش و به کارگیری دانشجویان رشته‌های مختلف به کار گیریم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های ما حاکی از آن است که هفته دوم و سوم فروردین‌ماه بیشترین افراد ابتلا به ویروس کرونا را در استان زنجان داشته باشیم، تصریح کرد: اگر مردم در این زمینه همراهی کامل را با کادر درمانی استان داشته باشند، قطعاً با مشکل کمبود نیروی انسانی و تخت بیمارستانی مواجه نخواهیم بود، این در حالی است که امروز در برخی از شهرستان‌ها میزان توزیع تخت بیمارستانی با تعداد بیماران هم‌خوانی ندارد.

قزلباش در ادامه با بیان اینکه در چهارشنبه آخر امسال کم‌ترین آمار حوادث را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم، خاطرنشان کرد: امسال در چهارشنبه آخر سال ۵۲ نفر مصدوم شدند، این در حالی است که در سال گذشته شاهد مصدومیت ۹۲ نفر بودیم که یک نفر فوتی و چند مورد آسیب‌دیدگی جدی و نقص عضو نیز داشتیم.

منبع: https://www.mehrnews.com/news/4882299/طارم-و-زنجان-بیشترین-تعداد-بیماران-مبتلا-به-کرونا-را-دارند

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید