کد خبر: 209270
۰
۰
نسخه چاپی

راه‌اندازی اقامتگاه غیر بیمارستانی مبتلایان به کرونا در زاهدان

به گزارش خبرگزاری اقتصادآینده به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی اظهار داشت: این مرکز با هدف تأمین شرایط بستری بیماران جدید، ارائه مطلوب خدمات به بیماران بدحال، استمرار ارائه خدمات به بیمارانی که در آستانه ترخیص قرار دارند و قطع چرخه انتقال آلودگی در جامعه راه اندازی شد.

وی افزود: هم‌اینک تعداد تخت‌های بستری در سیستان و بلوچستان به سختی تکافوی نیازهای درمانی ساکنان سیستان و بلوچستان را دارد و با توجه به اینکه روند مسافرت‌های نوروزی به استان ادامه یافته و فعالیت‌های اجتماعی مثل مراجعه به بازار و امثال آن نیز استمرار دارد کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تعداد مبتلایان به کرونا افزایش خواهد یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه درمان بیماران مبتلا به کرونا به طور معمول به دو دوره پنج روزه و ۹ روزه تقسیم می‌شود، افزود: پنج روز اول درمان حتماً باید در بیمارستان و با دریافت خدمات حمایتی و کنترلی پیشرفته سپری شود اما پس از این دوره پنج روزه، بسیاری از بیماران حال عمومی بهتری خواهند داشت و امکان ترخیص آنها از بیمارستان وجود دارد اما به دلیل اینکه قدرت انتقال آلودگی به دیگران را دارند باید در شرایطی شبیه به قرنطینه و با حداقل ارتباط با سایر افراد زندگی کنند.

وی افزود: برای کاهش بار بستری در بیمارستان‌ها، نقاهتگاه خارج بیمارستانی را برای بستری این گروه از بیماران تدارک دیده‌ایم تا کسانی که در منزل امکان ایجاد شرایط قرنطینه را ندارند در این فضا بستری شده و خدمات اقامتی را دریافت کنند.

طباطبایی با اشاره به اینکه نقاهتگاه راه‌اندازی شده ظرفیت بستری ۱۰۰ نفر بیمار خانم و آقا در ۲ سالن مجزا را دارد گفت: ۲۵ نفر از همکاران پرستار، بهیار و نیروهای حفاظتی و خدماتی برای مراقبت از بیماران در این مکان حضور دارند.

وی تصریح کرد: تمام موارد مرتبط با کنترل عفونت با نظارت کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بهداشت محیط بررسی و اعمال می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به تماس‌های مکرر افراد داوطلب برای ارائه خدمت به بیماران، امکان حضور و مشارکت داوطلبانه علاقه‌مندان به فعالیت‌های عام المنفعه و جهادی در این نقاهتگاه‌ها وجود دارد و کسانی که تمایل دارند به صورت جهادی در این امر خیر شرکت کنند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید