کد خبر: 209273
۰
۰
نسخه چاپی

دهیاران استان قزوین در نوروز در آمادگی هستند

به گزارش خبرگزاری اقتصادآینده به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، اکرم نجفی در این باره اظهار داشت: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه‌های بارشی، دهیاران استان قزوین نوروز ۹۹ در روستاها آمادگی کامل و حضور مؤثری خواهند داشت.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین افزود: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه‌های بارشی در بخش عمده‌ای از استان‌های نیمه غربی کشور و احتمال بروز سیلاب، آب گرفتگی معابر و بروز خسارات احتمالی، لازم است همه دهیاران ضمن آمادگی و حضور مداوم در روستاها، بازدید مستمر از نقاط بحرانی از منظر آسیب پذیری از سیلاب‌های احتمالی و رفع مشکلات فنی و نواقص شبکه جمع آوری و دفع آب‌های سطحی انجام دهند.

وی گفت: تفاهم نامه بیمه اماکن مسکونی روستاییان در سطح استان قزوین منعقد شده و لازم است دهیارانی که تاکنون نسبت به ارسال اطلاعات منازل روستایی برای صدور بیمه نامه حوادث اقدام نکرده‌اند، در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل امور روستایی و شوراها همچنین گفت: پوسترهای آموزشی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس و اطلاع رسانی در خصوص ممنوعیت دید و بازدید عید چاپ و آماده شده است و دهیاران می‌بایست نسبت به تحویل و نصب پوسترها در سطح روستاها اقدام کنند.

وی بیان کرد: ضد عفونی معابر، ممنوعیت برگزاری مراسم مختلف، محدود کردن فعالیت‌های آرایشگاه‌ها، توجیه کسبه و نانوایی‌ها برای رعایت مسائل بهداشتی، توزیع محلول‌های ضدعفونی در سطح روستا، قراردادن محلول‌های ضدعفونی در دفتر دهیاری و اماکن عمومی و اطلاع رسانی مستمر به روستاییان از طریق فضای مجازی از دیگر اقدامات دهیاران در مقابله با ویروس کرونا محسوب می‌شود.

نجفی ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی تمامی هموطنان و تلاش دست اندر کاران در شکست ویروس کرونا موفق شویم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید