کد خبر: 209448
۰
۰
نسخه چاپی

گردشگری مجازی در مسجد امام خمینی (ره) سمنان

به گزارش خبرنگار اقتصادآینده، شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌ها در تردد و همچنین کاهش سفرهای نوروزی در این روزهای قرنطینه خانگی مردم، ضرورت پدیده‌ای به نام گردشگری مجازی را بیش از پیش مطرح ساخته است. گردشگری که این روزها در شناساندن ظرفیت‌های استان سمنان و ایران اسلامی بسیار کارآمد است.

یکی از مکان‌هایی که برای گردشگری مجازی بر روی آن کارهای خوبی صورت گرفته مسجد امام خمینی (ره) در شهر سمنان است مسجدی زیبا با معماری خارق‌العاده که چینش و نظم کاشی‌های و نقوشش حیرت انگیز است.

۱۲ نماد چهار علی گرد یک بوته اسلیمی آنچنان نمایی به طاق ضربی ورودی مسجد داده که چشم همگان را به خود خیره می‌سازد.

میراث فرهنگی سمنان درباره این بنا نوشته است: این مسجد دارای چهار در بزرگ ورودی از شمال، جنوب، شرق و شمال غربی است. در شمال غربی به دالان درازی باز می‌شود که در انتهای آن تکیه پهنه‌است. درهای شمال، جنوب و شرق دارای هشتی دالان و دهلیز هستند. بالای درهای شمالی و شرقی تزئینات مقرنس‌کاری گچی زیبا با دو گوشواره دو طبقه در طرفین با پشت بغل‌های کاشی کاری شده وجود دارد. در هشتی‌های شمالی، جنوبی و شرقی تاق های آجری گنبد دار با تاق نماهای متعدد با لچکی کاشی‌کاری شده مشاهده می‌شوند.

مسجد امام خمینی (ره) سمنان در دوران قاجار ساخته شده و شاید قدمت چندان زیادی در مقایسه با دیگر بناهای تاریخی استان نداشته باشد اما آنقدر زیبا است که انگشت حیرت را بر دهان بازدید کنندگان می‌آورد البته یکی از مزیت‌های گردشگری مجازی همین است که دیگر از انگشت به دهان گرفتن کسی کرونا هم نمی‌گیرد.

به هر روی استان سمنان دارای ظرفیت‌های عظیمی در راستای گردشگری است که در این شرایط شیوع ویروس کرونا امید است مسئولان نسبت به معرفی بیشتر آنان در حوزه گردشگری مجازی مبادرت ورزند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید