کد خبر: 209541
۰
۰
نسخه چاپی

ثبت بیش از ۹۹۰ هزار سیستان و بلوچستانی در سامانه خود اظهاری کرونا

به گزارش خبرگزاری اقتصادآینده به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی اظهار داشت: بیشتر از هشت هزار نفر از این تعداد توسط کادر بهداشت و درمان در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مورد پیگیری تلفنی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز با استفاده از گوشی موبایل، تب لت و کامپیوتر با ورود به سامانه الکترونیکی خوداظهاری مراجعه و با ثبت اطلاعات خود و خانواده در شناسایی و پیشگیری از ویروس کرونا همکاری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سامانه تلفنی ۴۰۳۰ برای پیگیری و مشاوره تلفنی در خصوص بیماری کرونا ایجاد شده و همکاران ما از طریق این شماره آماده دریافت اطلاعات هستند.

وی بیان کرد: تنها یک راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داریم و آن در خانه ماندن و چشم پوشی کردن از سفر است.

طباطبایی گفت: یکی از موارد بسیار مهم در بحث مدیریت بیماری‌ها، قطع زنجیره آن است که موفقیت در این حیطه بطور قطع منوط به شناسایی افرادی است که در خانواده‌ها دچار علائم یا مشکوک به این ویروس هستند که انجام این کار به تحقق برنامه‌ها کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: به طور طبیعی قطع زنجیره بیماری می‌تواند علاوه‌بر ایمنی دیگران و عدم انتقال ویروس کرونا کمک کند که این مهم با کنترل هرچه بهتر محقق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: یکی از اقدامات مهم و اساسی و به صورت علمی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی خود اظهاری است که از توان مردمی برای شناسایی بیماری کرونا استفاده می‌شود که این موضوع مهم نیز به جدیت در سیستان و بلوچستان مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی افزود: با اجرای برنامه خود اظهاری توسط بهورزان و مراقبان سلامت، در شهرها و روستاها یک ارتباط بیماریابی فعال آغاز شده است.

طباطبایی اظهار داشت: از طرفی برای عموم مردم نیز با اطلاع رسانی گسترده از سوی رسانه‌های جمعی و هماهنگی‌های بین بخشی در راستای تشویق مردم به خود اظهاری استفاده شده که در کنار این مهم تماس تلفنی و یا ارتباط با مراقبان سلامت نیز به انجام این کار مهم مبادرت شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید