کد خبر: 209544
۰
۰
نسخه چاپی

تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین ۵۶ درصد کاهش یافت

جواد حق لطفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادآینده اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا یکی از راه‌های مقابله کاهش و توقف سفرهای درون و برون شهری است تا زنجیره انتقال قطع شود.

وی بیان کرد: با هشدارهای مسئولان پزشکی و درمانی و مدیران استانی مبنی بر ماندن در منزل و جلوگیری از مسافرت با تعطیلی مراکز خدماتی و اقامت گاه‌ها برای تحقق این امر اقدام شد.

تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین ۵۶ درصد کاهش یافت

حق لطفی تصریح کرد: خوشبختانه در یک هفته گذشته آمارها نشان می‌دهد شاهد کاهش ۵۶۵ درصدی سفرها و تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین هستیم.

تردد بیش از ۲ میلیون دستگاه خودرو

وی گفت: این میزان کاهش هرچند رضایت بخش است اما به نظر کافی نمی‌رسد زیرا برای شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا باید سفرهای غیرضروری به صفر برسد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه هوشمند تردد شمار برخط از ۲۵ اسفندماه سال ۹۸ تاکنون ۲ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۱۵۸ دستگاه خودرو از آزادراه‌ها و سایر راه‌های استان قزوین تردد کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین ۵۶ درصد کاهش یافت

وی یادآور شد: در همین مدت کمترین میزان سفرهای برون شهری در روز نخست فروردین ماه اتفاق افتاده که با تردد ۳۰۴ هزار و ۳۵۰ دستگاه خودرو شاهد کاهش ۷۳ درصدی عبور و مرور در جاده‌ها بودیم.

حق لطفی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۲۳ هزار و ۸۸۷ مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان سفر کرده‌اند که این آمار نشان می‌دهد تقاضای سفر با ناوگان عمومی مسافربری به ۳۱ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: این میزان کاهش تردد جاده‌ای نشان می‌دهد مردم عزم جدی برای شکستن ویروس کرونا دارند اما همین حجم سفرهای جاده‌ای هم قابل قبول نیست و باید تمام مسافرت‌ها برای ریشه کنی کامل بیماری لغو شود.

تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین ۵۶ درصد کاهش یافت

وی ضمن تشکر از همراهی شهروندان و مسافرانی که در منزل مانده‌اند از سایر هموطنان خواست در تعطیلات نوروزی همچنان در منزل بمانند تا سلامت خود و خانواده‌هایشان و نیز سایر مردم حفظ شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید