کد خبر: 209545
۰
۰
نسخه چاپی

پروژه اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی سنندج یر بار ترافیک رفت

به گزارش خبرگزاری اقتصادآینده و به نقل از  روابط عمومی شهرداری سنندج، حشمت الله صیدی گفت: با اتمام خط کشی، تامین روشنایی و نصب علائم و تابلوهای رانندگی، پروژه اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و تقاطع غیرهمسطح توحید زیر بار ترافیک رفت.

شهردار سنندج عنوان کرد: بلوار کردستان یکی از شریانهای حرکتی اصلی شهر سنندج است که علاوه بر اتصال جنوب شرقی شهر به شمال غربی در راستای تکمیل رینگ غربی – شرقی شهر از مهمترین عوامل موثر در کاهش ترافیک است و دسترسی سریع و آسان را به بسیاری از مناطق مرکزی شهر میسر می نماید.

صیدی بیان کرد: توسعه طولی بلوار کردستان تا پل بیمارستان توحید و اتصال آن به بلوار ساحلی می تواند شهرک بهاران، ساحلی، پیام و مسیر منتهی به میدان جهاد (محور کرمانشاه- سنندج) را نیز به بلوار کردستان متصل می کند.

وی از عمده دلایل توجیهی فنی لزوم احداث تقاطع غیرهمسطح بلوار کردستان – بلوار توحید را کاهش بار ترافیکی و توزیع ترافیک موجود ناشی از وجود بیمارستان توحید و شهرک های دگایران و پردیس و چهار راه بسیج، پل جانبازان، میدان ۱۲ فروردین و داخل شهر و همچنین کاهش مصرف سوخت و همچنین کمک به تکمیل طرح جامع شهری اشاره نمود.

وی همچنین به کاهش زمان دسترسی بیماران به ویژه بیماران اورژانسی به بیمارستان توحید و توزیع ترافیک اطراف بیمارستان و تکمیل معبر جنوب شرقی – شمال غربی بلوار کردستان به عنوان یکی از معابر با اولویت ترافیکی که دسترسی به کلیه مراکز مهم شهری را آسان می کند.

صیدی عنوان کرد: بر همین اساس پروژه اتصال بلوار کردستان به جاده ساحلی به طول ۲۳۰۰ متر که ۱۳۰۰ متر آن در سنوات قبل انجام شده و ۱۰۰۰ متر باقیمانده نیز امسال اجرا شد.

وی از  زیر بار ترافیک رفتن پروژه اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و تقاطع غیرهمسطح توحید خبر داد و گفت: پس از اتمام عملیات خط کشی ،تامین روشنایی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی ، این طرح تاثیر گذار برای استفاده شهروندان مهیا شد.

شهردار سنندج افزود: عملیات احداث فضای سبز و همچنین پیاده رو سازی مسیر این پروژه هنوز تکمیل نشده که در سال آینده پس از تکمیل کامل مراسم افتتاحیه این پروژه برگزار می شود.

وی افزود: احداث یک دهنه پل ۲۸ متری به عرض ۳۶ متر، اجرای ۵۶ عدد شمع – ستون، اجرای ۱۸ تیر بتنی، احداث یک قوس شبدری به طول ۲۰۸ متر و ۴ رمپ به طول ۷۰۰ متر، تعریض و توسعه ورودی بیمارستان توحید و احداث و تکمیل قسمت باقیمانده بلوار کردستان به متراژ ۹۰۰ متر طول از اهم مشخصات اجرایی پروژه است.

شهردار سنندج عنوان کرد: عملیات عمرانی صورت گرفته نیز شامل ۳۳۵۳ مترمکعب تخریب، ۱۹۹۵ متر طول تخریب جدول، ۳۶ هزار و ۶۹۰ مترمربع بسترسازی، ۳۳۶۷ مترمکعب لجن برداری، ۴۱ هزار و ۲۳۴ مترمکعب خاکبرداری، پی کنی ۹۶۳۰ مترمکعب و ۵۴۱۷ تن آسفالت ریزی  بوده است.

وی افزود: ۱۷ هزار و ۷۹۲ مترمکعب خاکریزی، ۶۹ هزار و ۳۲۷ مترمکعب راکفیل، اساس ۱۳ هزار و ۵۵۷ مترمکعب، جدول پیش ساخته بتنی ۶۲ مترمکعب، بتن کف کانال هدایت آب ۱۱۵۴ مترمکعب، احداث دیوار حائل به متراژ ۱۹۸۳ مترمکعب، ساخت پل ۱۰۲۰ مترمربع، احداث دیوار پیش ساخته به متراژ ۶۰ متر طول، ۶۸۵۳ متر طول جدول گذاری، گاردریل ۴ هزار کیلوگرم و هندریل ۴۷۰۰ کیلوگرم از دیگر فعالیتهای عمرانی انجام شده است.

شهردار سنندج تاکید کرد: جهت تامین ایمنی و روشنایی پروژه نصب و اجرای ۱۴۴ عدد پایه روشنایی ۱۲ متری، اجرای ۲۴۴ عدد چراغ خیابانی، ۲۵ عدد چراغ پارکی و ۸۴۰۰ متر کابل کشی انجام شدده است.

وی اعلام کرد : برای تکمیل و احداث این پروژه عمرانی ۳۰ میلیارد تومان هزینه صرف شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید