کد خبر: 209559
۰
۰
نسخه چاپی

میزان ورود مسافر به هرمزگان ۹۰ درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری اقتصادآینده، جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور و با حضور مقامات عالی رتبه اجرایی و قضائی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد و همزمان استانداران سراسر کشور نیز از طریق ویدئو کنفرانس در آن مشارکت و حضور داشتند که دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور یافت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در این جلسه با تقدیر از توجه مردم به نکات و توصیه‌های وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، بر ضرورت رعایت این نکات در جامعه و تلاش مضاعف مسئولان در کنترل شیوع این بیماری در کشور تاکید کرد و گفت: آمار و گزارش‌های مبارزه با کرونا در سراسر کشور امیدوار کننده است و باید با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی در راستای پویایی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور گام برداریم.

استاندار هرمزگان نیز پس از این جلسه، عنوان کرد: در جلسه ستاد ملی مدیریت و مبارزه با ویروس کرونا به ریاست رئیس‌جمهور و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با استانداران، آخرین وضعیت موجود در زمینه مقابله با ویروس کرونا در کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید، از همین ابتدای سال تلاش در راستای تحقق این هدف، مورد تاکید ریاست محترم جمهور و دولت است و در این مسیر ما نیز در هرمزگان تلاش خواهیم کرد با جدیت تولید را مورد حمایت قرار داده و جهش مناسبی را در حوزه تولید در هرمزگان رقم بزنیم.

همتی در ادامه با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: در این راستا تمامی بازارها و مراکز خرید در استان هرمزگان به جز اصناف ضروری، همچون دیگر مناطق کشور تا پانزدهم فروردین تعطیل هستند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: طبق گزارش ارائه شده در ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، میزان تردد و سفر در کل کشور تاکنون در تعطیلات نوروز، ۸۰ درصد کاهش یافته که این نشان دهنده توجه مردم به توصیه‌ها و تأکیدات برای ماندن در خانه و خودداری از سفر برای حفظ سلامتی خود و دیگران است.

وی گفت: در استان هرمزگان نیز شاهد کاهش بیش از ۹۰ درصدی ورود مسافر به این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم و به ویژه در سواحل و بنادر و جزایر این استان، گردشگر نوروزی دیده نمی‌شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص تردد خودروهای با پلاک شهرهای مختلف در بندرعباس، تصریح کرد: در استان هرمزگان و به ویژه در شهر بندرعباس جمعیت‌هایی از شهرهای مختلف کشور ساکن هستند که با خودروهایی با پلاک همان شهرها در این استان زندگی و تردد می‌کنند.

همتی اضافه کرد: ورودی‌ها و خروجی‌های استان هرمزگان به شکل سختگیرانه در حال کنترل و مراقبت هستند و روزانه تعداد زیادی از مسافران در ورودی‌های استان هرمزگان در نهایت احترام از سفر به این استان منصرف شده و بازگشت داده می‌شوند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تب سنجی یکی از ابزارهای مورد تأیید وزارت بهداشت و ملاک‌های تشخیص بیماری کرونا است، خاطرنشان کرد: بر این اساس و با کنترل و مراقبت‌ها، از ورود افراد مشکوک به بیماری به استان جلوگیری و آنها به مراکز درمانی و یا به شهر خودشان بازگشت داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه هرمزگان یکی از هفت استان کشور است که با همت نیروی دریایی سپاه در آن بیمارستان صحرایی راه اندازی شده است، اظهار داشت: امکانات درمانی و بیمارستانی به اندازه کافی در این استان پیش‌بینی شده و امکانات نقاهتگاه نیز در نظر گرفته شده است.

همتی با تشکر و قدردانی از مردم استان هرمزگان برای توجه به توصیه‌ها در راستای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا، تصریح کرد: از مردم می‌خواهم تا همچنان با ماندن در خانه و خودداری از تردد و مسافرت، به قطع چرخه انتقال این ویروس کمک کنند.

استاندار هرمزگان یادآور شد: ضدعفونی مکان‌های عمومی در سطح استان با جدیت بیشتر ادامه دارد و فعالیت واحدهای تولیدی برای تأمین کالاهای بهداشتی مورد نیاز نیز به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

وی افزود: بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی در استان هرمزگان نیز کمک‌های بسیار خوبی در راستای تأمین تجهیزات درمانی، بیمارستانی و بهداشتی داشته‌اند و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید