کد خبر: 209619
۰
۰
نسخه چاپی

تعطیلی تمامی تفرجگاه‌های سواحل رود ارس به دلیل پیشگیری از کرونا

به گزارش خبرنگار اقتصادآینده، عدالت حاجی پور بعد از ظهر یکشنبه در جلسه مدیریت کنترل و پیشگیری شیوع ویروس کرونا که در سالن اجتماعات فرمانداری پارس آباد برگزار شد، افزود: پزشکان و پرستاران در خط مقدم مقابله و مهار با کرونا جانفشانی می‌کنند و بایستی مسئولان هم در این شرایط بحرانی به صورت شبانه روزی پای کار بوده و کارکنان بهداشتی را یاری کنند.

رئیس مدیریت بحران شهرستان پارس آباد ادامه داد: تمامی تفرجگاه‌ها و سواحل رود ارس و مناطق گردشگری این شهرستان به روی گردشگران و مسافران به لحاظ پیشگیری از ویروس کرونا بسته است.

فرماندار پارس آباد عنوان کرد: همزمان با سراسر کشور تا ۱۵ فروردین ماه بازار و اصناف شهرستان نیز تعطیل بوده و با متخلفان صنفی برخورد خواهد شد.

حاجی پور از غربالگری ۸۰ درصدی جامعه هدف شهرستان در برابر ویروس کرونا خبر داد و تصریح کرد: ۸۰ درصد جمعیت بیش از ۱۸۱ هزار نفری هدف غربالگری شهرستان با مدد بهورزان عملیاتی شده و باعث کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی گشته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه رتبه کشور ما در شیوع بیماری کاهش یافته و اکنون کانون انتشار ویروس کرونا در کشورهای اروپایی و آمریکا قرار دارد، بیان کرد: استان اردبیل در بین استان‌ها دیگر شرایط بهتری داشته و اینها همه به مدد تدابیر و برنامه ریزی های مدیران و اقدامات پیشگیرانه صورت پذیرفته و همکاری مردم است.

فرماندار پارس آباد به گندزدایی مستمر تمامی اماکن و معابر و محلات و ادارات پر تردد و مراکز خدمت رسانی اشاره کرد و گفت: از سوم اسفند تاکنون فقط در شهر پارس آباد ۶۲۷ هزار لیتر محلول برای گندزدایی استفاده شده است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت کمک خیرین سازمان‌های مردم نهاد، راه اندازی سه کارگاه تولید ماسک، تولید بیش از ۱۴۰ هزار ماسک، توزیع ۱۰ هزار بسته بهداشتی و ۲۰۰ بسته معیشتی با مشارکت ۸۷ پایگاه‌های روستایی و شهری و ۲۴ گروه جهادی، تخلیه زباله‌های دپو شده ایستگاه موقت زباله و تعطیلی و محدودیت در مسیرهای منتهی به بازار، بازرسی‌های مستمر و آموزش به جوامع هدف گوشه‌ای از اقدامات پیشگیرانه این شهرستان است که باعث کاهش آمارهای بستری در بیمارستان‌ها گردیده است.

وی با بیان اینکه در روزهای آتی به دلیل ترددها در ایام قبل عید پیک بیماری کرونا خواهد بود بر آمادگی کامل شهرستان تاکید کرده و عنوان کرد: اکنون زمان ترددها و دید و بازدید نیست و احتمال انتقال بیماری به عزیزانمان به شدت وجود دارد و باید همه در خانه بمانیم تا زنجیره انتشار ویروس قطع شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید