کد خبر: 209627
۰
۰
نسخه چاپی

۹۰۰ بسته اقلام بهداشتی در مناطق محروم خراسان جنوبی توزیع شد

به گزارش خبرنگار اقتصادآینده، مهدی هنری ظهر امروز در بازدید از اقدامات جهادگران شهرستان بیرجند در مقابله با ویروس‌کرونا اظهارکرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا بسیج و سپاه خراسان‌جنوبی همگام با مردم در نهضت ریشه‌کنی این بیماری منحوس تلاش کرده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان‌کرد: اقدام جهاد سلامت جهادگران آتش به اختیار بسیجی خراسان‌جنوبی و تولید ماسک‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن مساجد و اماکن مذهبی مدارس معابر و اماکن عمومی استان در این راستا تداوم دارد.

هنری ادامه‌داد: جهادگران آتش به اختیار بسیج سازندگی که در همه شرایط و بحران‌ها در کنار مردم بودند حالا همچون بحران‌های دیگر امروز در بحث مقابله با کرونا نیز با آمادگی کامل پا به عرصه مقابله و کنترل ویروس کرونا و ریشه‌کن کردن آن گذاشته‌اند.

وی افزود: همزمان با ورود ویروس کرونا در کشور و پیشگیری از شیوع این ویروس با به کارگیری تمام امکانات کار ضد عفونی‌کردن مساجد، اماکن مذهبی و مدارس و همچنین ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی توسط پنج هزار و ۶۵۰ جهادگر استان در قالب هزار گروه جهادی پنج نفره آغاز شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: که تاکنون هزار و ۷۷۷ باب مسجد و اماکن مذهبی و مدارس و چهار هزار و ۲۲۷ نقطه از معابر و اماکن عمومی سطح استان ضدعفونی شده‌اند تا هم‌استانی‌های عزیز بدون نگرانی و با رعایت نکات بهداشتی به زندگی روزمره خود بپردازد.

هنری افزود: به گفته علم پزشکی یکی از الزامات جهت جلوگیری از انتشار و قطع زنجیره انتقال این ویروس استفاده از ماسک و دستکش و رعایت نکات بهداشتی می‌باشد از این رو تعداد ۹۰۰ بسته اقلام بهداشتی و بیش از ۲۸ هزار عدد ماسک و دستکش به همراه هفت هزار و ۲۲۱ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در مناطق محروم خراسان‌جنوبی توزیع شده است.

وی اظهارکرد: همچنین از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه اطلاع‌رسانی به صورت حضوری و آرام‌سازی مردم و بیان نکات بهداشتی توسط جهادگران به صورت آموزش چهره به چهره، تاکنون تعداد هشت هزار و ۹۷۵ نفر به طور کامل آگاه‌سازی و آموزش دیده‌اند که در این بین بیش از ۲۸ هزار بروشور آموزشی در بین هم استانی‌های عزیز توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: با توجه به ظرفیت گروه‌های جهادی تخصصی در بحث درمان و بهداشت تاکنون از ظرفیت گروه‌های جهادی درمانی و بهداشتی در بیمارستان‌ها استفاده و همچنین مسئول کارگروه بهداشت و سلامت مجمع جهادگران استان به طور مستمر در بیمارستان ولی عصر (عج) مستقر و درخصوص پیشگیری از ویروس کرونا شانه به شانه با پرسنل این بیمارستان همکاری لازم را دارند.

هنری یادآورشد: در شهرستان طبس چکاپ و معاینه مسافران هواپیما و قطار در هنگام پیاده شدن در محل فرودگاه و راه آهن و همچنین ایجاد پایگاه های چکاپ مسافران در ورودی شهرها توسط گروه‌های جهادی تخصصی انجام می‌شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید