کد خبر: 209736
۰
۰
نسخه چاپی

گردش خوشه‌ای کرونا در خانواده‌های کرمانی/ تست ۸ مورد جدید مثبت شد

به گزارش خبرنگار اقتصادآینده، مهدی شفیعی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از روز گذشته تا کنون ۴۸ نمونه جدید در آزمایشگاه بررسی و از این تعداد هشت مورد جدید به آمار مبتلایان به کرونا در استان اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی هشت مورد جدید مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان است، افزود: هفت نفر از این افراد خانم و یک نفر هم آقا است.

مدیر گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: بر این اساس جمع مبتلایان به کرونا در کرمان از ابتدای اپیدمی تا امروز به ۱۷۷ مورد رسیده که متوسط سنی آنها ۶۵ سال است.

کرونا جان ۲۰ کرمانی را گرفت

شفیعی گفت: از روز گذشته تاکنون سه مورد جدید فوتی (۲ زن و یک مرد) در بین مبتلایان به کرونا در کرمان، زرند و سیرجان داشتیم و بر این اساس تعداد افرادی که در استان کرمان بر اثر کرونا جان باخته‌اند به ۲۰ مورد رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه همچنان رد پای سفر در بین موارد مثبت جدید مشاهده می‌شود، افزود: گردش ویروس به شکل خوشه‌ای در خانوده ها مشاهده می‌شود که ناشی از ارتباطات بین خانواده‌ها است.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از حضور در مهمانی‌ها حتی مهمانی‌های کوچک خانوادگی، گفت: اینها زنگ خطرهایی است که اگر حساسیتمان در زمینه خودمراقبتی را بالا نبریم در هفته‌های آینده ممکن به صدا در بیایند و کرمان درگیر یک اپیدمی گسترده شود.

ترخیص ۷۷ بیمار بهبود یافته از بیمارستان‌ها

شفیعی با اشاره به ترخیص ۷۷ بیمار کرونایی بستری با حال خوب از بیمارستان‌های سطح استان کرمان، افزود: هشت مورد بیمار جدید در بیمارستان بستری شده‌اند و هفت نفر هم در نقاهتگاه به سر می‌برند و از روز گذشته تا امروز سه نفر با حال عمومی خوب از نقاهتگاه مرخص شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است شرایط ایزوله در خانه برای بیماران مبتلا به کرونا به صورت کامل رعایت نشود، افزود: این مساله می‌تواند موجب آلودگی سایر افراد خانواده شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: با توجه به مسائل گفته شده بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز، احتمالاً زمان ماندگاری بیماران در بیمارستان‌ها افزایش پیدا می‌کند و همچنین ورود بیماران بهبود یافته به نقاهتگاه الزامی شود.

وی گفت: مقرر شد افرادی که در منازلشان دروان نقاهت را می‌گذارند مورد بررسی و سرکشی چهره به چهره قرار گیرند.

افزایش موارد خانوادگی مبتلا به کرونا

شفیعی با هشدار در زمینه افزایش مواردی که به شکل دسته جمعی و خانوادگی درگیر کرونا می‌شوند، گفت: این افراد در مهمانی‌های خانوادگی با افراد ناقل ویروس کرونا مواجه شده‌اند.

وی گفت: با وجود اینکه به نظر می‌آید آمار مبتلایان به کرونا در کرمان نسبت به سایر استان‌های کشور خیلی بالا نیست؛ هشدار می‌دهیم در صورت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی، چند هفته آینده وضعیت کرمان نیز مانند سایر نقاط با آمار ابتلای بالا شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان هشدار داد: در صورت رعایت نکردن موارد گفته شده احتمالاً شاهد رشد انفجاری تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمان خواهیم بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: از روز گذشته تاکنون ۴۶ مورد بیمار حاد تنفسی در استان کرمان بستری شدند که ۴۰ مورد مشکوک به کرونا بودند. ضمن اینکه از ۴۸ تست انجام شده هشت مورد مثبت تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا امروز، هزار و ۳۸۳ بیمار تنفسی در کرمان بستری شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی سه تا چهار برابری دارد.

شفیعی ادامه داد: از این تعداد ۸۴۴ مورد متحمل به کرونا بودند و با آزمایشات انجام شده ۱۷۷ مورد بیماری قطعی شناسایی شد.

وی یادآور شد: در خصوص مابقی مواردی که جواب آزمایش آنها منفی شده است هم نمی‌توان با قاطعیت گفت که مبتلا نبوده‌اند چرا که در بهترین شرایط آزمایش درصدی خطا دارد که به دلیل ماهیت بیماری است.

وی با اشاره به اینکه این اپیدمی در سطح استان کرمان گسترده شده است، افزود: تا روز گذشته چهار بیمار مبتلا به کرونا در آی. سی.یو بستری بودند که یک نفر از آنها فوت کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: بیشتر بیماران حال عمومی خوب دارند و در بخش ایزوله بیمارستان‌ها بستری هستند و اگر افراد هدفمند در چرخه درمان قرار بگیرند، کمتر نیاز به آی. سی.یو پیدا می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۴۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند و از ابتدای اپیدمی تا کنون هم ۱۴۱ مورد بستری شده‌اند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید