کد خبر: 209914
۰
۰
نسخه چاپی

شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۶ نفر رسید

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز یزدانپناه ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: متأسفانه ۱۰ مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در استان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه مردم از تردد درون شهری و برون شهری، خودداری کنند، گفت: همچنین سفر به روستاها و مناطق عشایر نشین نیز سبب گسترش بیماری به آن مناطق می‌شود.

یزدانپناه اظهار داشت: تاکنون پنج نفر در اثر ابتلاء به این بیماری در استان جان خود را از دست داده‌اند و باید در این راستا مردم در خانه بمانند و دید و بازدید عید نیز نروند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم کرونا را کنترل بکنیم باید بیماریابی فعال داشته باشیم، گفت: باید کسانی را که بیمار هستند و اشخاصی که با آنها در ارتباط بوده‌اند و خانواده‌های آنها را دقیقاً شناسایی کنیم و از آنها تست بگیریم تا از شیوع ویروس کرونا در جامعه جلوگیری کنیم.

یزدانپناه اظهار داشت: در این راستا تجهیزات آزمایشگاه تست کرونا از تهران خریداری شده و منتظر بازگشایی فروشگاه بعد از ششم فروردین هستیم.

وی افزود: تجهیزات را به استان انتقال می‌دهیم و با توجه به اینکه مکان آزمایشگاه هم مشخص شده است به محض ورود این تجهیزات به یاسوج در مدت دو روز آزمایشگاه راه اندازی می‌شود.

یزدانپناه تصریح کرد: از امروز روزانه بین ۱۱۰ تا ۲۰۰ تست از افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان گرفته می‌شود و اگر بتوانیم کلونی تجمع کرونا را که در سطح استان وجود دارد شناسایی و قبل از علامت دار شدن آنها را تشخیص بدهیم می‌توانیم این بیماری را مهار کنیم.

وی اظهار داشت: ورودی‌های استان برای ورود مسافران مسدود شده و مردم نیز از منزل خارج نشوند تا زنجیره ویروس کرونا شکسته شده و این بیماری از بین برود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید