کد خبر: 209922
۰
۰
نسخه چاپی

۵ میلیون مترمکعب روان‌آب در استان بوشهر کنترل و مهار شد

علی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سازه‌های آبخیزداری و آب‌خوان‌داری احداث شده در شهرستان‌های دشتی، دیر، کنگان، عسلویه و جم نقش مؤثری در مدیریت رواناب‌ها و جلوگیری از وقوع سیلاب و خسارت ناشی از آن به شهرها و روستاهای مناطق یادشده در بارندگی اخیر داشته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: بیش از پنج میلیون مترمکعب از حجم آب سیلاب سوم فروردین ۱۳۹۹ در این سازه‌های احداثی مهار شد.

وی خاطرنشان کرد: در بارندگی تاریخ سوم فروردین ماه ۱۳۹۹ که در کل شهرستان‌های استان اتفاق افتاد، میزان آن در مرکز استان نرمال اعلام و به سمت جنوب از شدت بیشتری برخوردار بوده است.

جعفری افزود: بیشترین شدت در شهرستان‌های کنگان و دیر بود که در دوره زمانی کمتر از یک ساعت به بیش از ۱۰۲ میلیمتر رسید، اما به لطف اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری دو سال اخیر، با کنترل سیلاب و کاهش حجم خروجی و تأخیر در سرعت جریان روان‌آب، از قدرت تخریبی سیل یاد شده کاسته شد و از خسارت‌های جانی و مالی جبران ناپذیر احتمالی جلوگیری شد.

وی ادامه داد: این سازه‌ها توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در مناطق یاد شده با اعتبارات ملی، صندوق توسعه ملی و استانی احداث شده‌اند.

جعفری با تاکید بر نقش موثر سازه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کنترل و مهار سیلاب‌های فصلی تاکید کرد: مطالعات تفصیلی اجرایی حوزه آبخیز شهرهای کنگان و بنک انجام شده است و در صورت تامین اعتبار لازم، عملیات اجرایی ۱۰ سازه آبخیزداری و آبخوانداری آغاز خواهد شد.

منبع: https://www.mehrnews.com/news/4885597/۵-میلیون-مترمکعب-روان-آب-در-استان-بوشهر-کنترل-و-مهار-شد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید