کد خبر: 209923
۰
۰
نسخه چاپی

کرونا در خراسان جنوبی ۲۱۷ نفر را گرفتار کرد/ترخیص ۱۴۹ بیمار

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی فیروز آبادی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار کرونا در استان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ مورد مبتلای جدید به کرونا داشته ایم.

وی با بیان اینکه از مجموع ۶۵۸ نمونه آزمایش انجام‌شده ۴۴۱ نمونه منفی و ۲۱۷ مورد مثبت بوده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۴۹ نفر ترخیص شده و ۵۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: مبتلایان جدید هفت مورد در بیرجند، سه مورد فردوس، دو مورد طبس، دو مورد قاین و یک مورد درمیان بوده است.

دهقانی از فوت ۱۸ نفر بیمار مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: از شهروندان خواستاریم با رعایت مسائل بهداشتی و در خانه ماندن باعث قطع زنجیره کرونا شوند.

غربالگری ۶۸ درصد جمعیت خانوارهای استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به طرح غربالگری بیان کرد: تاکنون ۶۸ درصد از جمعیت خانوارهای خراسان جنوبی تحت طرح غربالگری سلامت قرار گرفتند.

دهقانی با بیان اینکه ۱۶۷ هزار ۶۴۶ خانوار به صورت تلفنی غربالگری کرونا شدند، اظهار کرد: همچنین ۵۰ هزار و ۱۱۹ نفر در استان از طریق سامانه خود اظهاری غربالگری شده اند.

بنا به گفته وی طی تماس‌های تلفنی تلاش می‌شود موارد مشکوک شناسایی و نکات لازم درباره قرنطینه خانگی اطلاع رسانی شود.

دهقانی خواستار پرهیز از مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای عید شد و اظهار کرد: بدون شک با مراقبت بیشتر و در خانه ماندن می‌توان از انتقال ویروس جلوگیری کرد.

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید