کد خبر: 210017
۰
۰
نسخه چاپی

استفاده از ظرفیت پزشکان مشهور و داوطلب در طرح غربالگری کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین فتایی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات جلسه پنجم فروردین ماه ستاد مدیریت بیماری کرونا لرستان، اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد طی روز جاری کمیته‌ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل امور شهری، دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست، منابع طبیعی، صدا و سیما و ارشاد اسلامی در خصوص ارائه راهکارهای لازم با هدف جلوگیری از حضور مردم در روز طبیعت در تفرجگاه‌های سطح استان تشکیل شود.

پیگیری برای تأمین ماسک مورد نیاز

وی، گفت: با توجه به کمبود ماسک در اکثر شهرستان‌های استان مقرر شد که کمیته‌ای با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و اداره کل صمت تشکیل و نسبت به تأمین ماسک مورد نیاز مردم اقدام کنند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونای لرستان، ادامه داد: همچنین مقرر شد که پیرو مصوبه‌های قبلی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا چاپخانه‌ها از چاپ بنر و آگهی‌های ترحیم تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

فتایی با بیان اینکه همچنین در این جلسه مقرر شد که جمعیت هلال احمر استان به عنوان مسئول اکیپ‌های سنجش سلامت نسبت به رفع ایرادات و همچنین ایجاد هماهنگی بیشتر اقدام کند و گزارش اقدامات انجام شده را به ستاد مدیریت کرونای استان ارائه دهد، گفت: همچنین مقرر شد صدا و سیما و ارشاد اسلامی استان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی به منظور ترغیب مردم به در خانه ماندن، مصاحبه‌هایی با مبتلایان، بهبود یافتگان و کادر درمانی انجام و در صدا و سیما و فضای مجازی منتشر کنند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد که شهرداری‌های سطح استان با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی از تجمع مردم در فضاهای پر تردد شهری همانند پارک‌ها و فضاهای سبز شهری (منجمله پارک کیو و بام لرستان در شهر خرم آباد) ممانعت به عمل آورند، گفت: همچنین فرماندهی انتظامی با همکاری دادستان‌های سطح استان از تردد خودروهای پلاک غیربومی که فاقد مدارک اثبات شهروندی استان هستند ممانعت و خودرو را به پارکینگ هدایت کند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونای لرستان، تصریح کرد: مقرر شد صدا و سیما و ارشاد اسلامی با تولید محتوا و پخش در سطح ملی در خصوص عدم پذیرش مسافر در استان و همچنین قرنطینه و توقیف خودروهای پلاک غیر بومی در ورودی‌های استان اطلاع رسانی کند.

استفاده از ظرفیت پزشکان مشهور و داوطلب در طرح غربالگری بیماری کرونا

فتایی با تاکید بر اینکه همچنین مقرر شد شرکت مخابرات استان به منظور اجرای طرح غربالگری همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی به عمل آورد، افزود: پیرو مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی مدیریت کرونا بازارهای سطح استان (غیر از بازارهای مواد غذایی، دارویی و بهداشتی) همچنان تعطیل و تیم‌های متشکل از دادستانی، تعزیرات و صمت بر روند اجرای مصوبه ستاد ملی و استانی نظارت و متخلفین را به مراجع قانونی ارجاع دهند.

وی با بیان اینکه طی روز جاری کمیته‌ای با محوریت اداره کل ارشاد اسلامی و با حضور صدا و سیما، نمایندگان رسانه‌های صوتی و تصویری، رسانه‌های مکتوب، روابط عمومی استانداری و سایر دستگاه‌های ذیربط تشکیل و در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی نسبت به انعکاس اخبار و اطلاعات اقدامات ستاد کرونای استان اقدام کنند، افزود: روند توزیع الکل در استان به صورت فعلی ادامه یافته و در صورت داشتن مازاد بر نیاز استان، محصولات فرآوری شده در اختیار سایر استان‌ها قرار داده می‌شود.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونای لرستان با تاکید بر اینکه سازمان صمت نسبت به تأمین و خرید ماسک از تولیدی‌های داخل استان و سایر استان‌ها اقدام و اقلام خریداری شده را در اختیار داروخانه‌های سطح استان قرار دهد، گفت: به این ترتیب متولی خرید و تحویل ماسک به داروخانه‌ها برای مصرف عامه مردم منبعد اداره کل صمت خواهد بود.

فتایی، گفت: محدوده فضاهای پرتردد شهری به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت توسط پلیس راهور استان پارک ممنوع اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت نظام پزشکی و پزشکان مشهور و داوطلب در طرح غربالگری بیماری کرونا استفاده شود، عنوان کرد: مقرر شد صدا و سیمای مرکز استان اقدامات لازم را در راستای پخش برنامه‌های مفرح و سرگرم کننده در شبکه افلاک با هدف نگهداشتن هرچه بیشتر مردم در خانه اقدام کند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونای لرستان، تصریح کرد: همچنین صدا و سیمای مرکز استان ضمن دعوت از روانشناسان و روانپزشکان خبره سطح استان نسبت به پخش گزارش‌ها و مصاحبه‌های تخصصی برای کمک به ماندن بیشتر مردم در منزل با ارائه آموزش‌های لازم اقدام کند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید