کد خبر: 210018
۰
۰
نسخه چاپی

شمار جان باختگان ویروس کرونا در اردبیل به ۴۷ نفر رسید

به گزارش خبرنگار مهر، افشین فتحی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد مثبت قطعی بر اساس جواب آزمایش ویروس شناسی کرونا ۹ نفر بودند تا کل موارد مثبت قطعی به ۳۲۷ نفر برسد.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری ۳۴۵ نفر است، افزود: تعداد جان باختگان کرونا در ۲۴ ساعت گذشته نیز سه نفر هستند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل کل فوتی‌های ناشی از کرونا را ۴۷ نفر شمرد و یادآور شد: اگر ۱۰ روز تردد و خانه نشینی رعایت شود شاهد سیر نزولی آهسته خواهیم بود.

فتحی با اشاره به اینکه از ۹۳ درصد مردم استان، غربالگری انجام شده که رتبه ۵ کشوری را به دست آوردیم، افزود: نتایج این غربالگری نشانگر سالم و بدون علامت بودن ۹۸/۹ درصد افراد بود، همچنین ۱/۱ درصد علامت دار بودند که بیشترین علامت شامل گلودرد و سرفه خشک بوده است که به مراکز بهداشتی درمانی ارجاع داده شدند و دود ۰/۱۳ درصد از کل افراد غربالگری شده نیاز به مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی داشتند که تعداد کمی بستری شدند.

به گفته وی، این روزها سرعت غربالگری به‌دلیل عدم پاسخ به تماس همکاران و در منزل نبودن مردم کند شده، لذا درخواست ما از هم استانی‌های عزیز این است که به تماس‌های همکاران بهداشتی جواب دهند تا آمار به ۱۰۰ درصد رسیده و بتوانیم دور دوم غربالگری را شروع کنیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید