کد خبر: 210020
۰
۰
نسخه چاپی

دستان پشت پرده‌ مقابله باکرونا/ زنان بجنوردی ایستاده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، اگر گذر ما، به تاریخ انقلاب بیافتد می‌بینیم که علی‌ها رفتند و خیبر گشایی کردند و فاطمه‌ها ماندند و فدایی ولایت شدند تا از راه علی‌ها دفاع کنند. حالا که شهر اسیر ظلمی جدید، به نام ویروس کرونا شده، نسل همان شیر مردان، وسط میدان، نقش جهادشان را ایفا می‌کنند و در پشت صحنه این بازیگری زیبا، بانوان، خیمه استقامت و وفا زده‌اند؛ تا مبادا به مقام ولایت، سخت بگذرد.

این‌ها نامشان، زهرای علی است؛ شاید هم ام‌البنین عباس هستند که این چنین ایستاده و رخصت نمی‌دهند عَلم از دستان علمدار بیفتد!

مهر با مسئول گروه جهادی ناحیه بسیج دانشجویی خواهران خراسان شمالی، در رابطه با برپایی کارگاهی که با تولید ماسک علاوه بر رفع کمبود بازار، مردم را هم از نگرانی خارج کرده‌اند، گفتگویی انجام داده که در ادامه خواهد آمد.

عصمت باغچقی در گفت وگو با مهر بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کارگاه تولید ماسک، فعالیتش را با جمعی از دانشجوهای بسیج خواهران، در تاریخ ۲۱ اسفند شروع کرد و این کار تا ریشه‌کن شدن ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

مسئول گروه جهادی ناحیه بسیج دانشجویی خواهران خراسان شمالی، درباره چگونگی و کیفیت کارگاه گفت: روزانه ۲۰ یا ۲۵ نفر در کارگاه فعالیت می‌کنند از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۱۸:۳۰ عصر بدون خستگی کارشان را با علاقه ادامه می‌دهند و هر روز ۲۰ هزار ماسک در قالب پنج کارگاه در بجنورد توسط خواهران تولید می‌شود.

کارشناس روانشناسی، با بیان اینکه هدف از تولید ماسک، رفع کمبود در بازار و رضایت مردم است افزود: روزهای اول تعداد خیاط‌ها کم بودند و این باعث نگرانی ما بود ولی بعد مدتی از شروع کار، تعداد به حد کافی رسید و خانم‌ها حتی به تعطیلی روزهای اول عید نوروز هم رضایت ندادند.

مسئول گروه جهادی ناحیه بسیج دانشجویی خواهران خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این کارگاه در دانشکده دخترانه فنی انقلاب است و همه اقشار در آن مشغول به خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران در هیچ شرایطی خسته نمی‌شوند و توان غلبه بر همه مشکلات را دارند تاکید کرد: ما می‌توانیم مثل روزهای جنگ تحمیلی این ویروس ساخته‌ی بشر را شکست دهیم و با هم با هر عقیده و تیپ و ظاهری در کنار یک‌دیگر برای سلامتی مردم تلاش کنیم.

این فعال جهادی اضافه کرد: ماسک‌ها در کارگاه تولید و بعد برای استریل شدن به دانشگاه علوم پزشکی فرستاده می‌شود و بعد اتوکلاو بسته‌بندی و توسط جهادگران توزیع می‌شود.

باغچقی با دعوت مردم به آرامش، خاطرنشان کرد: در خانه بمانید چون تنها راه قطع زنجیره انتقال کرونا قرنطینه خانگی است و ماسک‌ها برای بیمارستان و مردم ساخته شده و روزبه روز در حال افزایش است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید