کد خبر: 210106
۰
۰
نسخه چاپی

اتباع ‌پاکستان و افغانستان در ایران خدمات سلامت دریافت می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج حریرچی، معاون معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز با هدف بازدید از روند خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی و مدیریت فضای بهداشت و درمان استان در جریان شیوع این بیماری وارد زاهدان شد.

ایرج حریرچی در جریان بازدید از اردوگاه «الغدیر» زاهدان محل نگهداری اتباع خارجی در حاشیه شهر زاهدان اظهار داشت: خواهران و برادران افغانستانی میهمانان جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از این عزیزان قصد برگشت به کشور خودشان را دارند و گذرگاه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان یکی از مراکز عبور این افراد به سمت کشور افغانستان است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: تمام اتباع کشور پاکستان و افغانستان که قصد خروج از ایران را دارند هم از لحاظ کرونا ویروس و هم سایر بیماری‌های واگیردار مورد غربالگری و بررسی قرار می‌گیرند و در صورت نیاز مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی لازم به آنان ارائه می‌شود.

حریرچی اضافه کرد: این خدمات هم به اتباعی که به صورت مجاز و هم کسانی که به صورت غیرمجاز وارد کشور شده‌اند ارائه می‌شود ولی برای کسانی که با مدارک شناسایی وارد می‌شوند گواهی سلامت نیز صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای اسفندماه ۹۸ تاکنون ۱۸ هزار و ۶۶۶ نفر از اتباع کشور افغانستان پس از دریافت خدمات سلامت در اردوگاه الغدیر زاهدان جهت خروج از ایران به سمت مرز میلک هدایت شده‌اند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید