کد خبر: 210114
۰
۰
نسخه چاپی

ذخیره سازی ۱۵۰ تن دان و علوفه برای تغذیه وحوش در روزهای سرد کویر

مسعود مستقیم در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: در روزهای سرما و ریزش برف، حیوانات با کمبود علوفه روب رو می‌شوند و برای تأمین تغذیه به سمت اراضی کشاورزی، باغ‌ها و حتی منازل انسانی هجوم می‌آورند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای جلوگیری از خسارت وحوش به اراضی کشاورزی مردم توزیع علوفه و دان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر کاهش دمای استان، محیط بانان در مناطق در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز، توزیع دانه و علوفه دستی بین وحوش و پرندگان انجام شود.

مستقیم با بیان اینکه ۱۵ پاسگاه محیط بانی در سطح استان فعال است، گفت: قریب به ۱۵۰ تن دان و علوفه ذخیره سازی بوده تا در مواقع ضروری برای حیات وحش توزیع شود.

وی ادامه داد: هر پاسگاه به طور متوسط قریب به ۱۰ تن دان و علوفه بابت تغذیه حیات وحش ذخیره سازی داشته که در صورت بارش برف توزیع خواهیم داشت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در خراسان جنوبی بیان کرد: از همه علاقمندان به طبیعت و حیات وحش خواستاریم با توجه به وسعت زیاد مناطق و کمبود نیرو در این روزهای برفی و سرد زمستان، در کنار لذت بردن از طبیعت برفی، از توجه به پرندگان و حیات وحش غافل نشوند.

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید