برای مهار کرونا نباید قطره چکانی ‌عمل شود

برای مهار کرونا نباید قطره چکانی ‌عمل شود

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر ‌با تاکید بر ضرورت مهار سریع کرونا، گفت: برای مهار این بیماری نباید قطره‌چکانی عمل شود.

 

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری اقتصاد آینده ، مسعود پزشکیان امروز اظهار کرد: کل حاکمیت نسبت به این بیماری باید با قدرت عمل کنند چون اقدامات قطره چکانی این فرصت را می دهد تا کرونا شیوع خود را گسترش دهد.

وی افزود: گرچه تصمیمات جدید حلقه را برای مهار بیماری کرونا تنگ‌تر کرده و اقدامات خوبی است اما هنوز حجم کار ‌مقابله با کرونا بیشتر متوجه وزارت بهداشت و درمان شده که برای آینده مشکل ساز می شود.

پزشکیان گفت: کل حاکمیت باید سریع‌تر تصمیمات قاطع تری اتخاذ کنند تا هم مانع گسترش بیماری شده و هم خستگی خارج از ظرفیت کارکنان و کادرهای درمانی وزارت بهداشت و بیمارستان های درگیر بیماری کرونا جلوگیری کنند، تا در آینده ‌برای درمان بیماران دچار مشکل نشویم.

وی افزود: برای مقابله با کرونا باید قرنطینه کامل شود همانطور که در برخی از کشورهای اروپایی مثل آلمان مشابه این نوع اقدامات آغاز شده است.

پزشکیان ادامه داد: با نصیحت کارها پیش نمی رود و باید در چهارچوب تصمیماتی که اتخاذ می شود متخلفان شامل جریمه های سنگین و حتی زندان شوند تا با برخوردهای قاطع بتوان بر کرونا فایق شد.

 نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با برخورد قاطع ‌و با قدرت می توان حداقل در  یک ماه کرونا را مهار و کنترل کرد در غیر این صورت کرونا مهمان ما خواهد بود و تا بیش از خرداد طول خواهد کشید.

وی تاکید کرد: مداخله در این که مردم باید در خانه بمانند مهمترین اصل در مهار کرونا است.

پزشکیان خاطرنشان  کرد: مردم و مسوولان باید بدانند موضوع کرونا شوخی نیست، نمی توان منتظر ماند و اقدامات را به صورت قاطع انجام نداد در این صورت ‌همان طور که گفتم آینده کاملاً مشخص است.

مجموع بیماران مبتلا به ویروس کرونا تا امروز ۷ فروردین  به ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر رسیده است.

تا کنون ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده و ۲ هزار و ۲۳۴ نفر جان باخته اند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید