کد خبر: 210234
۰
۰
نسخه چاپی

۱۶ روحانی درکفن و دفن اموات کرونایی استان قزوین همکاری می کنند

حجت‌الاسلام علی نعمت الهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با رایزنی انجام شده با سازمان آرامستان های شهرداری قزوین تعداد ۱۶ نفر از روحانیون در روند غسل و تدفین شهروندانی که به دلیل بیماری کرونا فوت کرده‌اند مشارکت خواهند کرد.

وی بیان کرد: این وظیفه شرعی با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود و با رعایت کامل نکات ایمنی بهداشتی و با در نظر گرفتن موازین شرعی دین مبین اسلام انجام می‌شود تا هیچ گونه دغدغه‌ای برای خانواده در گذشتگان باقی نماند.

حجت الاسلام نعمت الهی یادآور شد: بر اساس پاسخ اکثر دفاتر مراجع تلاش بر این است که اموات بدون غسل، کفن و نماز دفن نشوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: این روحانیون از سال گذشته اعزام شده و مشغول ارائه خدمات در زمینه کفن و دفن، نماز میت هستند.

حجت‌الاسلام نعمت الهی با اشاره به اینکه روحانیون در همه لحظه‌های نیاز و حوادث غیرمترقبه در کنار سایر نیروهای خدوم و انقلابی حضور داشته‌اند گفت: روحیه جهادی روحانیون حسب وظیفه شرعی در حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل، بیماری و کارهای عمرانی، خدمت رسانی، مسبوق به سابقه است و این بار در انجام امور شرعی فوت شدگان کرونایی هم آمادگی کامل دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: در تلاش هستیم با مشارکت هیئت‌های مذهبی نسبت به برپایی ایستگاه‌های سلامت در سطح شهر برای خدمات رسانی به مردم اقدام کنیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید