کد خبر: 210310
۰
۰
نسخه چاپی

طرح فاصله گذاری اجتماعی زنجیره گسترش کرونا را محدود می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کلانتری عصر جمعه در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی استان، افزود: هم افزایی و همکاری همه جانبه در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند گسترش زنجیره انسانی ویروس کرونا را با اختلال رو به رو کرده و کاهش موارد ابتلاء را داشته باشیم.

کلانتری با اشاره به جزئیات طرح، تصریح کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی یک طرح ملی بوده و در سطح ستاد ملی مدیریت کرونا به بحث گذاشته شده و مصوباتی نیز پیرامون این طرح شکل گرفت و با تأیید رئیس جمهور در ساعت صفر جمعه با ابلاغ به تمام استان‌ها مصوبات لازم الاجرا شد.

کلانتری تصریح کرد: فرمانده میدانی این طرح در کشور نیروی انتظامی بوده، اما تمامی دستگاه‌ها و فرمانداران موظف به همکاری کامل برای اجرای کاملاً مطلوب این طرح شدند. همچنین بسیج، سپاه، حلال احمر، علوم پزشکی نیز کمک لازم در راستای اجرای طرح را خواهند داشت.

وی ابراز داشت: شعار این طرح در خانه بمانیم و به خانه برگردیم است و قطعاً اجازه ورود جز به افراد بومی و ساکن در استان داده نخواهد شد. همچنین در موارد خاص مانند موارد درمانی که در قانون و مصوبات پیش بینی شده، اقدامات لازم اجرایی خواهد شد.

استاندار با تاکید بر همکاری و نگاه تعاملی در اجرای طرح، گفت: نگاه ما تعاملی و پیشگیرانه بوده و این طرح برای حفظ سلامت خود مردم است، اما با تخلفات احتمالی برخورد قانونی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای عملیاتی سازی بیش از پیش شعار کرونا را شکست خواهیم داد، گام برخواهیم داشت و لازمه این مهم همکاری مردم در قطع زنجیره میزبانی از ویروس است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید