کد خبر: 210316
۰
۰
نسخه چاپی

۱۰۰ طلبه جهادی آماده حضور در بیمارستان‌های اختصاصی کرونا هستند

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان در گفتگو اظهار کرد: فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیون استان در قالب قرارگاه جهادی کریم اهل‌البیت (ع) تا پایان شیوع این ویروس منحوس ادامه دارد.
وی تصریح کرد: در ابتدای شیوع این ویروس مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی با ارسال نامه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی استان، آمادگی طلاب جهادی را اعلام کرد.

مهرپویان افزود: با دعوت از متخصصین دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر استان، جلسه توجیهی برای طلاب و مدیران مدارس علمیه استان برگزار کردیم که حدود ۱۰۰ طلبه جهادی، آمادگی خود را برای حضور در بیمارستان‌های اختصاصی بیماران کرونایی و ضدعفونی شهر و تب‌سنجی اعلام داشتند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بیان کرد: روحانیون طرح هجرت (مستقر در روستاها) با تبلیغ نکات بهداشتی دستورات دینی در این زمینه، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که تاکنون ۵ رأس گوسفند، با هدف دفع بلای کرونا ویروس قربانی و میان نیازمندان توزیع کرده‌اند.

وی اقدامات طلاب و روحانیون استان در مبارزه با کرونا را این‌گونه تشریح کرد: تست‌سنجی از مسافران پایانه مسافربری بجنورد، فرودگاه و مبادی شهرهای بجنورد، شیروان، شهرک گلستان و همچنین ضدعفونی‌کردن وسایل نقلیه و عابربانک‌های شیروان، بسته‌بندی اقلام بهداشتی، از دیگر فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیون استان بوده است.
 

مهرپویان در انتها گفت: فعالیت ۵۰ طلبه خواهر در زمینه دوخت ماسک و لباس مخصوص پرستاران و کادر درمانی و همچنین فرهنگ‌سازی طلاب برادر و خواهر در فضای مجازی، با هدف تشویق مردم به رعایت دستورات بهداشتی، نرفتن سفر، عدم دید و بازدید نوروزی، فرهنگ‌سازی برای ماندن در خانه و… از جمله اقدامات طلاب علوم دینی در این جهاد مقدس بوده که ان‌شاءالله تا ریشه‌کنی این ویروس منحوس ادامه خواهد داشت.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید