اقدامات خرابکارانه در واحد فراوری طلای اندریان

اقدامات خرابکارانه در واحد فراوری طلای اندریان

 

شرکت زرین داغ آستارکان با صدور اطلاعیه‌ای از اقدامات خرابکارانه‌ در واحد فرآوری طلای اندریان خبر داد.

 

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری اقتصاد آینده و به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی زرین داغ آستارکان (شرکت بهره بردار معدن طلایاندریان)، اقدامات خرابکارانه عامل تلف شدن چند راس گوسفند در نزدیکی سایت واحد فراوری بوده و این شرکت باهماهنگی اداره محیط زیست ورزقان قسمت مربوطه را تا حصول نتیجه آزمایشات و بررسیها متوقف کرده است.

 

بر اساس گزارش شرکت زرین داغ روز سه شنبه پنجم فروردین ماه چند اتفاق غیرمنتظره و عجیب به صورت همزمان درمحل سایت اندریان روی داده است که بررسی های اولیه واحدهای حراست ، ایمنی و آزمایشگاه این شرکت حکایت ازتعمد و اهداف خرابکارانه دارد.

 

بر اساس این گزارش ساعت ۱۵:۱۵ روز سه شنبه ۲ دستگاه از نوارهای نقاله معدن در شرایط توقف خط خردایش بهیکباره دچار حریق می گردد که وقوع این حادثه در حالیکه خط خردایش متوقف است ؛ تعجب کارشناسان مربوطه رابرمی انگیزد و بر عامدانه بودن حریق صحه می گذارد.

 

همزمان با این حادثه سوال برانگیز و در حالیکه مدیران سایت مشغول هماهنگی با مسولین محلی و کارکنان ایمنیمشغول به اطفاء حریق بوده اند؛ حادثه دوم روی می دهد.

 

این گزارش حادثه دوم را نیز تخریبی و عمدی می داند و می افزاید: لایه ژئوممبران هیپ ۴ واستخر ۴ از چندین نقطهتخریب و استخر از حالت ایزوله خارج شده و باعث نشت محلول دارای سیانید و طلا به خاک می شود و در اتفاقیعجیب تر گله ای از گوسفندان به نزدیکی محل سایت وارد شده و چند راس از گوسفندان با شرب محلول سیانیددار تلفمی شوند.

 

گزارش مزبور اتهام را متوجه حفاران غیرمجاز می داند و اضافه می کند: پیش تر ابعاد منفی اجتماعی ، زیستمحیطی و اقتصادی حفاران غیرمجاز را به مسولین و رسانه ها گزارش داده شده است.

 

بنابر اعلام شرکت زرین داغ بلافاصله پس از این حادثه ، مراتب طی نامه های جداگانه به فرمانداری ورزقان ،دادگستری استان و ستاد تسهیل قوه قضائیه ، سازمان صمت استان، سازمان حفظت محیط زیست استان و نهادهایمحلی در خاروانا و ورزقان گزارش شده و درخواست مساعدت گردیده و همکاریهای لازم نیز صورت گرفته است.

 

همچنین بنابر این گزارش ، شرکت بهره بردار جهت کنترل حجم محلول و جلوگیری از گسترش اثرات سوء نشت محلول، اقدام به توقف عملیات فراوری در واحدهای تخریب شده تا حل معضل و ایمن سازی محیط نموده است.

 

این گزارش در پایان می افزاید: اتفاقات یاد شده در حالی رخ داده است که شرکت زرین داغ با طراحی و تصویب پروتکلمیان واحدی با عنوان “جهش تولید” مقدمات افزایش تولید خود را در سال ۹۹  آغاز کرده است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید