گندزدایی تبریز با 4هزار نیرو و 200 خودروی ویژه

گندزدایی تبریز با 4هزار نیرو و 200 خودروی ویژه

 

عملیات اجرایی رزمایش بیولوژیک شهدای مدافعان سلامت ظهر امروز با برگزاری آیینی در محل میدان صبحگاه سپاه عاشورا آذربایجان شرقی آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اقتصاد آینده ، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز پس از قرائت فاتحه بر مزار شهدای گمنام سپاه عاشورا گفت: اگر وضعیت عادی بود ما فردا به مناسبت روز پاسدار در میدان صبحگاه سپاه حاضر می شدیم تا روز پاسدار را به پاسداران عزیز تبریک بگوییم که در کنار سایر نیروهای مسلح همواره در همه بحران ها برای خدمت به مردم حضور فعال داشته اند و در این ایام نیز به مقابله با همه گیر شدن بیماری ویروسی کرونا می پردازند.

وی با بیان اینکه امروز اگر دشمن از سپاه عصبی و ناراحت است و می ترسد، بخاطر عظمت سپاه است؛ افزود: امام راحل(ره) در یک جمله عظمت پاسداری را نشان دادند که زبانحال همه ما نیز هست که فرمودند: ای کاش من هم یک پاسدار بودم.

نماینده ولی فقیه در استان با تجلیل از زحمات همه نیروهای درمان، شهرداری، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش، بیان کرد: دشمنان دین و قرآن علیرغم اینکه می بینند ۱۹۰ کشور درگیر این ویروس هستند، اما به بهانه کرونا اعتقادات دینی ما را هدف قرار داده اند و می خواهند با تخریب وجهه شهر مقدس قم به دین ضربه بزنند. آیا ایتالیا و فرانسه و اسپانیا و... هم قم بود؟ ایا آنجا هم روحانیون بودند؟ هدف دشمن و رسانه های معاند فقط حمله به اعتقادات دینی است.

امام جمعه تبریز به نقد رفتار برخی از شهروندان پرداخته و گفت: بعضی از مردم متاسفانه تذکرات را اصلا رعایت نکردند و در چهارشنبه سوری، شب عید و... توجهی به هشدارها نکردند که نتیجه آن افزایش تعداد مبتلایان است.

حجت الاسلام آل هاشم بار دیگر از مردم خواست تا حد ممکن در خانه مانده و به تذکرات توجه کنند.

امام جمعه تبریز به بازدید خود از نقاهتگاه شهید شفیع زاده اشاره کرده و تلاشها و ابتکار فرمانده سپاه عاشورا در اقدامات لازم برای پدافند زیستی را مورد تجلیل قرار داد.

 وی همچنین یاد مدیرعامل فقید آتش نشانی تبریز را گرامی داشته و از تلاشهای کادر درمان، مدیران شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و استاندار تقدیر کرد.

 سردار عابدین خرّم، فرمانده سپاه عاشورا نیز در آیین آغاز رزمایش بیولوژیک شهدای مدافعان سلامت آذربایجان شرقی گفت: تمام پاسداران و بسیجیان در کنار کادر درمانی همراه و خادم مردم هستند تا این بیماری را ریشه کن کنیم.

وی با تقدیر از نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی مقابله با حملات بیولوژیکی دشمن با روحیه جهادی را هدف از این رزمایش اعلام کرده و از بکارگیری همه امکانات و نیروهای سپاه استان در این رزمایش خبر داد.

فرمانده سپاه عاشورا رفع آلودگی های زیستی را از اقدامات این رزمایش که کل سطح شهر تبریز و دیگر شهرهای استان که رزمایش در آنها اجرا میشود؛ دانسته و از مردم خواست به تذکرات بیان شده عمل کنند تا بتوانیم اولین استانی باشیم که این ویروس را ریشه کن می کنیم.

گفتنی  است که عملیات این رزمایش توسط قرارگاه منطقه ای عاشورای نیروی زمینی سپاه با اعلام رمز «یا ابا عبدالله الحسین» پیش از ظهر امروز در تبریز و برخی از شهرهای استان آغاز شده و رفع کامل آلودگی های زیستی از پهنه استان را دنبال می کند.

200 وسیله نقلیه ویژه گندزدایی و ضدعفونی اعم از خودروهای درخش، خودروهای آتش نشانی و موتور سیکلت در رزمایش بیولوژیک شهدای مدافعان سلامت در تبریز بکار گرفته شده اند و 4 هزار نفر از بسیجیان در این عملیات حضور فعال دارند.

گندزدایی تبریز با 4هزار نیرو و 200 خودروی ویژه

گندزدایی تبریز با 4هزار نیرو و 200 خودروی ویژه

گندزدایی تبریز با 4هزار نیرو و 200 خودروی ویژه

گندزدایی تبریز با 4هزار نیرو و 200 خودروی ویژه

گندزدایی تبریز با 4هزار نیرو و 200 خودروی ویژه

گندزدایی تبریز با 4هزار نیرو و 200 خودروی ویژه

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید