کد خبر: 210500
۰
۰
نسخه چاپی

احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، دوست محمد کلیم اظهار داشت: رگبار و رعدوبرق شدید، باد شدید و گردوخاک از مخاطرات جوی مورد انتظار این سامانه بارشی است.

وی افزود: این سامانه از بعدازظهر امروز در سیستان و بلوچستان فعال و پیش‌بینی می‌شود بارش‌های آن در نقاط شمالی بین ۵ تا ۲۰ و مناطق مرکزی و غربی شامل زاهدان، خاش، میرجاوه، شمال ایرانشهر، بزمان، دلگان، فنوج بین ۳۰ تا ۵۰ و در برخی نقاط بیش‌از ۵۰ میلی‌متر باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: میزان بارش در مناطق جنوبی این استان بین ۱۰ تا ۳۰ میلی‌متر برآورد می‌شود. البته میزان بارش در ارتفاعات بیش‌از ۳۰ میلی‌متر خواهد بود.

وی با بیان اینکه اثر مخاطره آمیز این سامانه آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی است، گفت: برخورد صاعقه و بارش تگرگ، خیزش گردوخاک و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی شمال استان و مواج شدن آب‌های دریای عمان در روزهای دوشنبه و سه شنبه از پیامدهای دیگر این سامانه بارشی است.

کلیم ادامه داد: توصیه می‌شود از رفتن به ارتفاعات و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری شود و در ترددهای جاده‌ای و دریایی احتیاط شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید