کد خبر: 210567
۰
۰
نسخه چاپی

​ويروسي كه عادت ها را تغيير داد

​ويروسي كه عادت ها را تغيير داد

ويروس كرونا باعث شده كه مردم در مورد استفاده از تاكسي هاي اينترنتي تجديد نظر كنند. وبسايت cars.com از 3000 نفر در اين زمينه نظرسنجي كرده تا ببيند اين ويروس عادت هاي مردم را تغيير داده است يا خير.

به گزارش سايپانيوز، نتايج نظرسنجي وبسايت cars.com غيرمنتظره يا تعجب آور نيست. از آن جايي كه مهمترين عامل در قطع گسترش و انتشار ويروس، رعايت فاصله كافي بين انسان ها است تا ويروس امكان انتقال از يك فرد به فرد ديگر را از دست بدهد، طبيعي است كه بسياري از روابط انساني و ابزارهاي جابه جايي انسان ها هم تحت تأثير اين اجبار قرار مي گيرند. تا ديروز استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي و تاكسي هاي اينترنتي، به شدت مورد حمايت و تبليغ بود، حالا مردم مجبورند در استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي به ويژه تاكسي هاي اينترنتي كه دراصطلاح به آنها ride-hailing مي گويند، تجديد نظر كنند.

در اين نظرسنجي، 40 درصد پاسخ دهنده ها گفته اند كه از خدمات تاكسي هاي اينترنتي كمتر استفاده مي كنند و 93 درصد گفته اند كه در اوضاع و احوال ترجيح مي دهند با خودروهاي شخصي خود جابه جا شوند. خوب اين نتيجه خيلي دور از انتظار نيست چون مردم از سوار شدن به خودروي غريبه ها پرهيز مي كنند مخصوصا كه از ميزان پاكيزگي و نظافت آن مطمئن نيستند. 20 درصد از پاسخ دهندگان به اين نظرسنجي گفته اند كه خودروي شخصي ندارند اما حالا كه اين اوضاع را مي بينند علاقه مند شده اند كه خودروي سواري شخصي خريداري كنند. از اين تعداد 33 درصد مي گويند ترجيح مي دهند كه خودرو را اينترنتي خريداري كنند و حتي 38 درصد از آنها با نقل و انتقال پول به شكل اينترنتي مشكلي ندارند.

از 238 نمايندگي فروش و خدمات پس از فروش نظرسنجي به عمل آمده و مشخص شده فقط 58 درصد از آنها توانايي تحويل خودرو دارند.

تغيير عادت سفرهاي درون شهري در بين مردم آثار و عواقبي دارد كه پيامده هاي آن در آينده نه چندان دور مشخص مي شود. در حال حاضر لطمه سنگيني به كسب و كار همه مشاغل وارد آمده كه برآورد ميزان آن در فعلا ممكن نيست.

منبع: Roadshow  

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید