تولید سالانه ۲۳ هزار تن صیفی‌جات گلخانه‌ای در منطقه آزاد ارس

تولید سالانه ۲۳ هزار تن صیفی‌جات گلخانه‌ای در منطقه آزاد ارس

 

مدیر امور کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: سالانه بیش از ۲۳ هزار تن انواع صیفی‌جات ‌گلخانه‌ای در این منطقه، تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

 

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری اقتصاد آینده ، محسن شیخلو روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در چندین نوبت به کشاورزان، باغداران و صاحبان گلخانه‌های محدوده ارس در خصوص موارد بهداشتی و پیشگیری از بیماری کرونا اطلاع رسانی انجام شده و ضمن نظارت مستمر بر این واحدها، از فعالان گلخانه‌ها خواسته شده تا عملیات ضدعفونی خطوط، سالن‌ها و ... به طور مستمر در دستور کارشان قرار دهند.

 

وی با بیان این‌که در گلخانه‌های ارس وضعیت نسبت به ویروس کرونا سفید بوده و تمامی گلخانه‌های ارس ضمن رعایت کامل نکات بهداشتی در حال فعالیت هستند، در خصوص شرکت ارس تارلا امیر گفت: این شرکت نیز عملیات اجرایی ساخت و ساز فاز دوم آن به طور موقت تا گذر از این ویروس متوقف شده است و کارگران آن که اغلب از شهرها و روستاهای دیگر بودند به مرخصی فرستاده شده است.

 

وی افزود: ضدعفونی کردن خطوط و محوطه و سالن‌های غذاخوری، سرویس‌های بهداشتی و همچنین سرویس ایاب ذهاب و تب سنجی در این گلخانه ها همه روزه انجام می‌شود و مدیریت مجموعه، امورات را شیفت بندی کرده تا از حداقل نیروها استفاده کند.

 

شیخلو با اشاره به برنامه ریزی در این مدیریت برای کاهش مراجعات، تصریح کرد: سعی شده بیشتر امور به صورت غیر حضوری حل و فصل شود و در عین حال از جامعه کشاورزی و گلخانه دارن نیز خواسته شده از برگزاری جلسات بپرهیزند و تمامی کلاس‌های آموزشی ترویجی کشاوری که توسط این مدیریت برگزار می‌شد تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید