کد خبر: 210624
۰
۰
نسخه چاپی

کاهش ۷۱ درصدی مسافرت‌ها در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان در جلسه ستاد مدیریت کرونا با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته و در مقاطع مختلفی از جمله ۸ سال دفاع مقدس، دوران سازندگی، حوادثی همچون سیل، زلزله و… همراه و همگام با مردم بوده و طلایه‌دار و پیشگام در مبارزه با تروریسم بوده است.

وی همچنین از همراهی سپاه پاسداران در استان خراسان جنوبی با دولت به ویژه در راستای محرومیت زدایی تقدیر کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جلسه مشترک امروز ستاد ملی کرونا که به ریاست دکتر روحانی برگزار شد، تصریح کرد: یکی از موارد مطروحه در این جلسه، موضوع افراد مبتلا به کرونا بود، که اگر شرایط قرنطینه خانگی را نداشته باشند باید در مکان‌های مشخصی از جمله نقاهتگاه‌ها تحت نظر باشند، زیرا به تعبیر وزیرمحترم بهداشت، بمب‌های متحرکی هستند که اگر تحت کنترل نباشند، آلودگی وسیعی در جامعه ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: این طرح پس از ابلاغ، با جدیت و استفاده از ظرفیت‌های قانونی دنبال خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از کاهش ۷۱ درصدی مسافرت‌ها در سطح استان خبر داد و گفت: طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» که مطالبه جدی مردم بود، با استقبال مواجه شده و علیرغم ایجاد محدودیت، شاهد همراهی خوب مردم هستیم.

معتمدیان خاطرنشان کرد: تاکید رئیس‌جمهور بر ارشاد، تذکر و توجیهِ درصد اندکی از جامعه می‌باشد که الزامات را رعایت نمی‌کنند و قرار نیست در شرایطی که مردم با فشارهای روانی و مالی مواجه هستند، از قوه قهریه استفاده کنیم؛ بنابراین همه ملزم به برخورد در نهایت احترام و مدارا با مردم هستند، مگر در مواردی که اصرار بر بی قانونی وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: مبادی ورودی و خروجی استان باید به دقت کنترل شده و از ورود خودروهای غیر بومی جلوگیری شود.

معتمدیان در خصوص تدابیر دولت در مقابله با کرونا اظهار داشت: در مجموع ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تصویب شده که معادل ۲۰ درصد از کل بودجه در سال ۹۹ می‌باشد و البته تأمین این اعتبار از محل بودجه نیست.

وی افزود: از این مبلغ، هشت هزار میلیارد تومان در قالب پرداخت نقدی به سه میلیون نفر از دهک‌های پایین و اقشار آسیب پذیر، دوازده هزار میلیارد تومان برای بخش بهداشت و درمان، پنج هزار میلیارد تومان کمک به صندوق بیمه بیکاری و هفتاد و پنج هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات دوازده درصد با بازپرداخت دو ساله در نظر گرفته شده است که در شرایط سخت تحریم و کاهش قیمت نفت، نشانگر اهمیت و توجه به سلامت مردم است.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تقدیر از همکاری داوطلبانه اصناف و بخش خصوصی، که بدون ورود دولت اقدام به تعطیلی بازار و مغازه‌ها نمودند، اضافه کرد: این طرح زمانی موفق است که بدون اقداماتی همچون پلمب یا جریمه کردن، شاهد همراهی کسبه و مردم باشیم که با فرهنگ بالای مردم استان، این مهم رقم خورده است.

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید