کد خبر: 210667
۰
۰
نسخه چاپی

​3 ميليون دستگاه

به گزارش سايپانيوز، با اين كه سه ميليون دستگاه رقم كوچكي نيست اما صنعت خودرو مي تواند از اين صدمه بزرگ جان به در ببرد اما چون اين لطمه فقط شامل حال خودروسازان نيست و كل اقتصاد دنيا را درگير كرده است، بازگشت به وضعيت عادي، خيلي هم عادي نخواهد بود و به محيط كسب و كار و حمايت هاي احتمالي دولت ها بستگي خواهد داشت.

حالا كه تمامي خودروسازان دنيا، توليد را متوقف كرده اند و هنوز معلوم نيست تا چه زماني اين تعليق ادامه خواهد يافت، به طور طبيعي بعد از آغاز مجدد فعاليت، زمان زيادي نياز است كه توليد در اين كارخانه ها به حالت عادي برگردد.

جي دي پاور پيش بيني مي كند كه توليد و فروش خودرو در سال 2020 نسبت به سال 2019، با كاهشي نزديك به 3 ميليون دستگاه خودرو مواجه خواهد بود و به احتمال زياد تعداد خودروهاي فروخته شده در سال 2020 از رقم 14 ميليون دستگاه يا حداكثر 16 ميليون دستگاه بالاتر نخواهد رفت. پيش از شيوع و انتشار ويروس، پيش بيني جي دي پاور در خصوص تعداد خودروهاي فروخته شده در سال 2020 رقم 16.8 ميليون دستگاه بود كه با اين اوضاع رسيدن به اين رقم غير ممكن خواهد بود.

جي دي پاور براي رسيدن به اين رقم 3 ميليون، از اطلاعات منتشر شده از صنعت خودروي چين هم استفاده كرده است. حالا كه چين به عنوان اولين كشوري كه ويروس در آن انتشار يافته، اخبار اميدوار كننده اي از كنترل و مهار اين ويروس منتشر كرده است.

در گزارش جي دي پاور آمده است: «برخلاف مواد خوراكي و صندلي هواپيما، خودرو يك كالاي با دوام به حساب مي آيد و با توجه به تجربه سال هاي گذشته در اين صنعت كه از بحران هاي متعددي عبور كرده است، وقفه هاي كوتاه و ميان مدت در فروش اين كالاي بادوام، در بلند مدت جبران مي شود. بنابراين صنعت خودرو از اين بحران ويروس هم عبور مي كند و دوباره احيا مي شود.»

ماه مارس فروش خودرو با افت شديدي رو به رو است و تا پايان ماه هم ادامه خواهد داشت. در شهرهاي سياتل و سانفرانسيسكو در آمريكا فروش 18 درصد افت كرده است.

با توجه به اين كه ليزينگ 1.8 ميليون دستگاه خودرو بين ماه هاي مارس و ژوئيه منقضي مي شوند، خيلي از مشتريان مجبور مي شوند كه سري به نمايندگي هاي خودرو بزنند كه ممكن است روند نزولي تقاضاي خودرو را كمي تعديل كند.

منبع: ديترويت فري پرس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید