۷پزشک و ۱۹ پرستار آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری ظهر دوشنبه در ارتباط تصویری با رئیس جمهور به اقدامات استان در زمینه مقابله و مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: ابتدای شیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی ۱۸ جلسه ستاد استانی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه متوسط مبتلایان نسبت به جمعیت استان ۱۹.۵ است که از این لحاظ در رتبه خوب ۲۴ کشوری قرار داریم اظهار کرد: دو دلیل اصلی ابتلای جمعیت استان به کرونا، شهرهای آلوده استان‌های همجوار و مسافرت‌های موردی ایام عید بوده است.

استاندار آذربایجان غربی اگر چه پشتیبانی‌های لازم به طور جدی انجام می‌گیرید اما از مشکلات ما در استان در روند مدیریت بیماری کرونا، لزوم تجهیز کادر درمانی به تجهیزات پیشرفته، دستگاه ونتیلاتور برای شهرهای کم برخوردار و کوچک است.

شهریاری تاکید کرد: کادر پزشکی و پرستاری تلاش‌های ایثار گرایانه ای دارند اما معوقات و پرداخت کارانه آنها که از سال گذشته باقیمانده امروز یک مشکل محسوب می‌شود و پرداخت این معوقات در این شرایط باعث تقویت روحیه این عزیزان می‌شود.

۶۰۰ تخت در بیمارستان‌های صحرایی آذربایجان غربی دایر شد

استاندار آذربایجان غربی به اقدامات درمانی استان در زمینه بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در تمام شهرهای استان استراحتگاه ایجاد شده و در حال حاضر ۳۰ بیمار بهبود یافته از کرونا در این استراحتگاه‌ها روند درمان را طی می‌کنند.

شهریاری با بیان اینکه همچنین بیمارستان‌های صحرایی در ارومیه، مهاباد و سردشت راه اندازی شده است یادآور شد: در پیرانشهر نیز به زودی راه اندازی می‌شود و تعداد تخت‌های بیمارستان صحرایی به ۶۰۰ تخت می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۲ تخت آی سی یو و ۹۲ تخت سی سی یو و ۴۰۵ تخت اورژانس خالی داریم و خوشبختانه امکانات خوبی در این زمینه فراهم شده است افزود: در حال حاضر دو هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی برای شرایط حاد احتمالی آماده شد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: اقدامات دولت تدبیر و امید در بحث بهبود شاخص‌های درمانی در این استان قابل تقدیر است. متوسط برخورداری از تخت بیمارستانی در استان زیر یک درصد بود که اکنون به ۱.۶ درصد رسیده است.

وی افزود: در سفر سال گذشته هیئت دولت به استان تا به امروز ۹۰۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های استان اضافه شده است. در حال حاضر نیز ۶۵۰ تخت بیمارستانی نیز آماده افتتاح و ۱۰۰۰ تخت دیگر نیز در دست احداث است.

۱۶ واحد تولید مواد ضدعفونی در آذربایجان غربی فعالیت دارند

شهریاری گفت: هم اکنون سه واحد تولیدی الکل و ۱۶ واحد تولید مواد ضدعفونی در استان فعالیت دارند و در حال حاضر داروخانه‌های استان از وضعیت خوبی تقریباً برخوردارند. روزانه یک میلیون جفت دستکش در استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تأمین دستگاه سی تی اسکن در استان گفت: از دیگر نگرانی‌های استان، جانبازان عزیز سردشتی هستند، تدابیر لازم برای این بزرگواران اتخاذ شده است، از بیمارستان صحرایی گرفته تا تأمین اقلام ضدعفونی کننده، ولی نیازمند تدابیر ویژه‌تری در این شهرستان هستیم.

شهریاری خاطرنشان کرد: از زمان اجرای طرح فاصله گذاری به طور متوسط روزانه ۶۳ درصد ترددها کاهش یافته است. در ۸۰ محور ۸۰۰ کادر نیروی انتظامی مستقر هستند. ۱۳۶ هزار غربالگری در این محورها انجام گرفته و ۲۰ درصد در مصرف بنزین کاهش داشتیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید