کد خبر: 210701
۰
۰
نسخه چاپی

جلسه کمیته تغسیل و تدفین اموات کرونایی در یاسوج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیته تغسیل و تدفین اموات کرونایی با حضور حجت الاسلام حسینی نماینده ولی فقیه و مسئولین حوزه‌های علمیه و دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و مسئول بسیج طلاب استان در دفتر مدیرکل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

نماینده محترم ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تبریک اعیاد شعبانیه، تشکر و خدا قوت خدمت دستگاه‌های مرتبط و فعال در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، گفت: با توجه به بحران شیوع ویروس منحوس کرونا و مشکلاتی که برای جامعه و کشور ما به وجود آورده است، متأسفانه تعدادی از هموطنان و هم استانی‌های ما دچار این بیماری شدند.

حجت الاسلام حسینی افزود: لازم است که همه دستگاه‌های دولتی، نظامی و انتظامی در استان برای مقابله با این پدیده شوم فعالیت شبانه روزی داشته و مردم نیز برای شکست این بیماری با مسئولین همکاری نمایند.

وی با اشاره به کفن و دفن اموات با فوت ناشی از کرونا و فتوای مقام معظم رهبری، گفت: باید امکانات لازم و ابزار مخصوص برای کفن و دفن این اموات وجود داشته باشد و اگر امکانات فراهم نشود از سایر روش‌ها مثل تیمم و غیره استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: باید دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری زمینه ایجاد سردخانه مختص این بیماری و تغسیل اموات را فراهم نمایند.

حجت الاسلام حسینی گفت: همچنین متولیان باید امکانات لازم از جمله لباس‌های مخصوص برای افرادی که داوطلبانه نسبت به کفن و دفن اموات اقدام می‌نمایند را تهیه کرده و اداره کل تبلیغات اسلامی هماهنگی لازم را برای حضور طلاب داوطلب برای تغسیل اموات و کفن و دفن آنها را فراهم نمایند.

وی، حجت الاسلام افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان مسئول پیگیری این موضوع معرفی کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید