کد خبر: 210711
۰
۰
نسخه چاپی

غربالگری چشم انداز خوبی را برای کنترل کرونا در سمنان خواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج کارخایی غروب دوشنبه در کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان که به میزبانی ساختمان شماره دو استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه پیش‌بینی، پیشگیری و اقدام برای مقابله با تهدیدات از رسالت مهم واقعاً غیرعامل است، بیان کرد: رعایت الزامات و ملاحظات و پیش‌بینی لازم در شرایط خطر و بحران از جمله اهداف پدافند غیرعامل است که امروز به‌خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود مدنظر قرارگرفته و اقدامات ارزنده‌ای در بخش درمان بیماران کرونا در حال انجام است.

وی افزود: با همدلی، همکاری و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات و پشتیبانی از همدیگر می‌توانیم از بحران کرونا عبور کنیم. در این عرصه ظرفیت‌های اعضای قرارگاه پدافند زیستی در خدمت دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود برای حفظ جان مردم و ایجاد سلامت در جامعه قرار گرفته است.

ضرورت همکاری مردم برای مقابله با کرونا

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان همچنین گفت: مشارکت خوب مردم بر اثر آگاه سازی و فرهنگ سازی حاصل می‌شود که رسانه‌ها و فضای مجازی با آموزش و اطلاع رسانی مناسب موجب مشارکت عمومی مردم برای مبارزه با کرونا در سطح استان سمنان شده است.

کارخایی با بیان اینکه همکاری مناسب مردم در اجرای طرح غربالگری می‌تواند چشم‌انداز خوبی برای کنترل و مدیریت ویروس کرونا ایجاد می‌کند، بیان کرد: رعایت دستورالعمل محدودیت‌ها و طرح فاصله اجتماعی قطعاً نقش مهمی در ریشه‌کنی کرونا خواهد داشت.

وی با تاکید بر بر استمرار گندزدایی و ضدعفونی کشتارگاه‌های دام و طیور و نظارت بر قصابی‌ها و توزیع شیر، گفت توجه جدی به پسماندها و زباله‌های داری آلودگی از دیگر مسائلی است که باید در استان به ان توجه شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید