کد خبر: 210875
۰
۰
نسخه چاپی

توزیع بسته های بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای و محروم کرمانشاه

فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ۱۳ اسفندماه تا ۱۰ فروردین ماه امسال طرح غربالگری و تب سنجی که مصوب ستاد کرونای استانی بود انجام شده است.

وی افزود: طرح تب سنجی در ۳۵ پایگاه سطح استان اجرا شد و ۳۰۳ هزار و ۷۶۷ خودرو تحت غربالگری قرار گرفتند و نیز افراد غربالگری شده ۸۸۷ هزار و ۲۱۳ نفر بوده است که از این تعداد ۲۹۴ نفر تب دار و مشکوک بودند و به مراکز درمانی ارجاع شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به صورت نفر در روز ۳ هزار و ۴۹ نفر و ۵۱۸ خودروی امدادی مورد استفاده قرار گرفته است.

توزیع بیش از ۴۳۰ هزار ماسک

این مسئول بیان داشت: بیش از ۴۳۰ هزار ماسک بین نهادی انتظامی، نظامی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، مطب‌ها، مراکز درمانی و نهادهای دولتی، خصوصی، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری به صورت رایگان توزیع شد که نقش بسیار مهمی در کاهش شیوع بیماری در سطح استان داشته است.

معتمدی بیان داشت: طرح دیگری که در هفته آینده آغاز می‌شود، توزیع پک های بهداشتی است که در حاشیه و مناطق محروم استان توزیع می‌شود و این پک ها شامل ژل و دستکش و ماسک است.

این مسئول گفت: وظیفه‌ای که به عهده هلال احمر گذاشته شده این است که در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه از طریق ناوگان لجستیک در سطح استان به صورت منسجم و برنامه ریزی شده "در خانه بمانیم" از طریق خودروهای هلال احمر به گوش مردم رسانده شود.

وی ادامه داد: این کار قبلاً هم انجام شده و این دو روز با تعداد بیشتری از افراد و خودرو و انسجام بیشتری انجام می‌شود و امیدواریم مردم این دو روز در خانه بمانند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم و از شیوع آن جلوگیری کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری آغاز شده است که این طرح نقش تأثیرگذاری در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید